کد خبر : 46211
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 23:57

اقامت بهبودیافتگان از کرونا در مراکز نگهداری دوران نقاهت ضروری است

اقامت بهبودیافتگان از کرونا در مراکز نگهداری دوران نقاهت ضروری است

: افراد مبتلا به ویروس کرونا به مدت ۲ هفته پس از شروع علائم بیماری، ناقل این ویروس هستند

به گزارش نیوز فلاورجان تماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور نقاهتگاه‌های استان اصفهان در خصوص ضرورت نقاهتگاه ها در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: افراد مبتلا به ویروس کرونا به مدت ۲ هفته پس از شروع علائم بیماری، ناقل این ویروس هستند

به همین دلیل این بیماران پس از رفع علائم حاد بیماری و مرخص شدن از بیمارستان باید این مدت دوران نقاهت را در این مراکز نگهداری بگذرانند.

دکتر مهرداد معمارزاده با بیان اینکه بهبودیافتگان در این مراکز خدمات مختلف از جمله پزشکی و مشاوره روانشناسی دریافت می کنند، اظهارداشت: از همه بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان ترخیص می شوند می خواهیم که به این مراکز مراجعه کنند، به ویژه افرادی که در خانه های خود امکانات مناسب ایزوله سازی و محدود کردن بیمار را ندارند یا کسانی در خانه آنها زندگی می کنند که سالمند یا دارای بیماری های زمینه ای مانند ام اس، دیابت و قلبی هستند و یا امکان داشتن پرستار برای مراقبت را ندارند.

وی به دستور دادستان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این دستور با توجه به اینکه افرادی که تحت مراقبت هستند امکان انتقال ویروس به دیگران را دارند، لذا باید همه این بیماران که از بیمارستان ترخیص می شوند به مراکز نگهداری و نقاهتگاه ها بروند، تا اینکه ۱۴ روز پس از شروع علائم بیماری طی شود و ما این موضوع را به خانواده این بیماران اعلام می کنیم.

دکتر معمارزاده با تاکید بر اینکه اگر بیماری که از بیمارستان ترخیص می شود به خانه برود و موارد ایزوله سازی و جدا سازی را رعایت نکند، ممکن است تعداد زیادی از افراد دیگر را مبتلا کند، افزود: اگر این افراد به مراکز نگهداری بهبودیافتگان بیایند در جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار موثر است.

وی به تصور نادرست و منفی که عده ای نسبت به مراکز نگهداری بهبودیافتگان از بیماری کرونا دارند اشاره و تصریح کرد: تعدادی از مردم وقتی کلمه نقاهتگاه را می شنوند تصور می کنند که در آنجا کارهای درمانی برای بیماران انجام می شود، درحالیکه در این مراکز، بیمارانی که بهبود یافته اند و نیاز به استراحت برای تمام شدن ۱۴ روز دارند نگهداری می شوند.

 دکتر معمارزاده با اشاره به آماده شدن چند مرکز نگهداری بهبودیافتگان بیماری کرونا در استان اصفهان، گفت: بزرگترین آن در باغ ابریشم در غرب اصفهان با ظرفیت حدود ۸۰۰ تخت است که در زمان حاضر حدود ۱۲۰ تخت آن فعال شده و در چند روز گذشته چندین بیمار بهبود یافته در آن پذیرش شدند.

این پزشک متخصص اضافه کرد: در این مرکز در هر اتاق سه تا چهار تخت موجود است و پزشکان و پرستاران برای مراقبت از افراد پذیرش شده حضور دارند.

وی همچنین به آماده سازی این مراکز در شهرهایی مانند نایین و شهرضا اشاره و افزود: این مراکز در شهرهایی مانند اردستان و نجف آباد آماده شده است و در مجموع تعداد تخت این مراکز در استان اصفهان حدود یکهزار و ۵۰۰ تخت می باشد.

دکتر معمارزاده با بیان اینکه هنوز به پیک بیماری کرونا در اصفهان نرسیده ایم، تصریح کرد: در صورت لزوم مراکز دیگری مانند ورزشگاه بانو امین برای این کار وارد چرخه خواهد شد.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc