کد خبر : 47468
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 23:46

خطرناک تر از کرونا کسانی هستند که ماسک نمی زنند/ باعمومی شدن ماسک، کرونا مهار خواهدشد.

خطرناک تر از کرونا کسانی هستند که ماسک نمی زنند/ باعمومی شدن ماسک، کرونا مهار خواهدشد.

کرونا مرزهای سنی را در نوردیده و جوان‌ترها و حتی کودکان را نیز مبتلا می کند و می کشد.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان دراین مواقع بحرانی وضعیت قرمز شهرستان فلاورجان که اکثریت افراد بابی توجهی به اطرافیان هم به خود ودیگران آسیب جبران ناپذیر وارد می کنند

دراین گزارش به چند خبر بد و هشدار دهنده و تشریح وقایع بیماری کرونا درچند ماهه اخیر ومقایسه آن با بیماری طاعون در۷قرن پیش اشاره شده است

 

۱- محاسبات جدید اپیدومولوژیست ها نشان می دهد چنانچه شیوع کرونا کنترل نشود، در پاییز امسال به روزانه ۱۶۰۰ کشته خواهیم رسید. یعنی هر ۵۴ ثانیه یکی از ما بر اثر کرونا خواهیم مرد.

معنای دیگر این سخن آن است که هر روز ۳۲۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا می شوند که بسیار بالاتر از ظرفیت پذیرش بیمارستانی ایران است و لذا بسیاری از بیماران، شانس بستری هم نخواهند داشت.

 

۲- تعداد پزشکان و پرستارانی که در مواجهه با کرونا مبتلا یا فوت می شوند رو به افزایش است. به عنوان مثال درصد ابتلای کادر پرستاری در بیمارستان‌ها به افزایش دوبرابری رسیده است.

ادامه این وضعیت یعنی خالی شدن بیمارستان ها از کادر درمانی.

7 خبر هشدار دهنده: خطرناک تر از کرونا، کسانی هستند که ماسک نمی زنند/ مرگ یک سوم جمعیت ایران در شیوع

۳- بررسی الگوی مراجعین در مراکز درمانی  نشان می‌دهد که بیماران با وضعیت وخیم‌تر به این مراکز مراجعه می کنند.  یکی از دلایلش آن است که مردم کرونا را جدی نمی گیرند و وقتی اوضاع شان بحرانی شد مراجعه می کنند.

 

۴- قدرت سرایت و ابتلای این ویروس، بسیار افزایش یافته است و لذا با سرعت بیشتری مبتلا خواهیم شد.

۵- هر چند در اوایل شیوع کرونا، اکثر بیماران افراد مسن بوند ولی اخیراً شاهد افزایش بستری گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال هستیم. این نشان می دهد که کرونا مرزهای سنی را در نوردیده و جوان‌ترها و حتی کودکان را نیز مبتلا می کند و می کشد.

 

۶- هر چند ابتدا گفته می شود کرونا فقط افراد دارای بیماری زمینه ای را می کشد، اما در یکی دو ماه اخیر، افراد زیادی که بیماری زمینه ای هم نداشته اند بر اثر کرونا فوت کرده اند.

 

۷- هنوز واکسن یا دارویی برای کرونا کشف نشده است. خبرهای مرتبط با این موضوع نیز هیچ کدام شان قطعیت ندارند. عدم کشف واکسن و دارو یعنی گسترش مرگ و میرها، شبیه آنچه در سده ۱۳۰۰ میلادی در ایران رخ داد و یک سوم جمعیت کشور بر اثر طاعون مردند.

 

شباهت امروز و آن روزها در این است که ۷ قرن پیش واکسن و دارویی برای طاعون وجود نداشت و امروز هم برای کرونا وجود ندارد. پس واقعاً ممکن است شاهد قتل عامی فجیع باشیم و همه خانواده ها عزیزان  را از دست بدهند. وقتی دارو و واکسن نباشد، طاعون قرن ۱۳ و کرونای قرن ۲۱ تفاوتی با هم ندارند.

 

چاره چیست؟

تفاوت ایران امروز و ایران طاعون زده ۱۳۰۰ میلادی این است که مردم آگاه تر شده اند و می دانند که رعایت اصول “فشم” می تواند تا حد زیادی جلوی فاجعه را بگیرد. “فشم” از حروف نخست “فاصله اجتماعی” ، “شست و شوی منظم دست ها” و “ماسک” درست شده است.

 

الف) حتماً فاصله دو متری با دیگران را رعایت کنید و از حضور در اماکنی که چند نفر در آن جمع هستند، خودداری کنید. اگر وارد فروشگاه شلوغی شدید، فورا از آن خارج شوید.

 

ب) دست های خود را روزانه و بارها و بارها با آب و صابع مایع بشویید و ضدعفونی کنید.

ج) و نهایتاً به سلاح کارآمد بشر در برابر کرونا مجهر شوید: ماسک.

 

کارشناسان می گویند واکسن ها به طور متوسط قادر به جلوگیری ۷۵ درصدی از بیماری هستند و احتمالا واکسن کرونا نیز همین گونه خواهد بود، حال آن که ماسک می تواند تا ۹۸٫۵ درصد مانع کرونا شود. یعنی اگر دو فرد سالم و ناقل، ماسک بزنند و فاصله مناسب را با هم رعایت کنند، تنها ۱٫۵ درصد امکان انتقال بیماری وجود دارد که بسیار کارآمدتر از واکسن است.

تجربه کشورهای موفق جهان در کنترل کرونا نیز حاکی از آن است که با عمومی شدن ماسک، کرونا مهار شده است.

 

بنابر این هم خودتان ماسک بزنید و هم به کسانی که ماسک نمی زنند تذکر دهید. خطرناک تر از کرونا، کسانی هستند که ماسک نمی زنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc