کد خبر : 50775
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 - 6:36

معلمان بهترین نقش‌آفرینان حوزه قوانین آموزش و پرورش هستند

معلمان بهترین نقش‌آفرینان حوزه قوانین آموزش و پرورش هستند

به گزارش نیوز فلاورجان محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در دوره آموزشی معلمان جدیدالاستخدام و خرید خدمات شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران، ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: ماه رجب را ماه عبادت و بندگی می‌دانند، گفته‌اند اگر کسی بخواهد شب قدر را درک کند باید از ماه رجب شروع کند و خود را

به گزارش نیوز فلاورجان محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در دوره آموزشی معلمان جدیدالاستخدام و خرید خدمات شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران، ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: ماه رجب را ماه عبادت و بندگی می‌دانند، گفته‌اند اگر کسی بخواهد شب قدر را درک کند باید از ماه رجب شروع کند و خود را آماده کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی اتفاق افتاد که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و وجه مشترک هر دو، دین ستیزی و سکولاریسم بود هرچند از شیوه‌های متفاوتی استفاده می‌کردند.
ابراهیمی افزود: دین جایگاهی در اجتماع و سیاست و زندگی نداشت. امام آمد، انقلاب را شروع کرد و نهضت ما از منظری نتیجه فعالیت‌های قرون گذشته است. این انقلاب دو ویژگی مهم نسبت به همه انقلاب‌های دیگر دارد که ما به آن افتخار می‌کنیم:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه، انقلاب ما نفی استبداد و نفی استکبار داشت. نفی سبیل در قرآن کریم را تفسیر کرد که زیر بار ظلم نرویم. نه ظلم کشورهای دیگر تحت عنوان استعمار و نه ظلم داخلی تحت عنوان استبداد؛ بیان داشت: انقلاب ما یک انقلاب دینی و بر اساس موازین دینی بود. این انقلاب به اسلام، دین و به‌خصوص شیعه عزت داد. در هیچ دوره‌ای به‌اندازه دوره حاضر اسلام عزیز نشده و شیعه عزت پیدا نکرده و این مرهون انقلاب است. در بعضی دوره‌ها افراد تشیع یا اسلام خود را کتمان می‌کردند اما امروز در اروپا و آفریقا و آمریکای لاتین، تشیع خود را فریاد می‌زنند.

ابراهیمی اذعان داشت: انقلاب توسط مردم و به رهبری کسی به پیروزی رسید که از انقلاب هیچ‌چیز را برای خودش نمی‌خواست و همه چیز را برای مردم می‌خواست. مردم هم در سال‌های مختلف با شرکت در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها تجدید میثاق خود با آرمان‌های این انقلاب را اعلام کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: کسی مثل شیخ زکزاکی که تحت‌تأثیر امام قرار گرفته بود شیعه می‌شود و ۲۰ میلیون نفر را در نیجریه شیعه می‌کند.
وی با بیان اینکه، همه پذیرفته‌اند که ایران یک قدرت اثرگذار جهانی و با رویکرد دینی است، گفت: مشکلات متعددی داریم چون نظم پوشالی سلطه‌گران را بر هم زده‌ایم و سالانه میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا انقلاب را دچار مشکل کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی توجه به تربیت دینی است تصریح کرد: امروز در خدمت نو معلمان هستیم و من‌بابت انتخاب شغل انبیا به این عزیزان تبریک می‌گویم؛ تفکر غیردینی معلم را به آموزش‌دهنده صرف تنزل می‌دهد اما تفکر دینی معلم را همکار صفت رب‌العالمین خدا و پیامبران می‌داند. نقش الگویی یعنی پوشش، رفتار، اخلاق و حتی اخم و خنده ما هم جنبه تربیتی پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: فرزندان جان خانواده هستند و خانواده جان خود را به امانت به دست ما می‌سپارد و ما باید به‌خوبی مواظب این امانت باشیم.
وی ضمن برشمردن مولفه‌های تربیت دینی افزود: همه انسان‌ها عزیزند؛ اگر تربیت اتفاق بیفتد آموزش هم اتفاق می‌افتد و دوران کرونا نشان داد هیچ جایگزینی برای معلم وجود ندارد زیرا بعد تربیتی معلم مهم‌تر از بعد علمی آن است.

ابراهیمی اضافه کرد: نگاه ما به علم به‌عنوان منبع قدرت الهی باشد؛ وقتی کسی علم دارد یعنی در مسیر خدایی حرکت می‌کند. عالم مطلق خدا است و کسی که در مسیر علم حرکت می‌کند یعنی در مسیر خدا حرکت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: تلاش ما بر این باشد که انسان عالم اکبر است و در مسیر حق حرکت کند، بنابراین تلاش باید بر این باشد که تربیت رفتار بر تربیت لسانی اولویت پیدا کند. یعنی ما حرف می‌زنیم حرف خوب است اما عمل بهتر است.

وی متذکر شد: ما تلاشمان این است که همکاران ما با هم همراه شوند و شبکه معلمان جدیدالاستخدام ایجاد شود و در مسیری که الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشد حرکت کنند. امروز پنجمین جلسه معلمان جدید تحت عنوان مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی هست که ادامه پیدا خواهد کرد و شیوه‌نامه آن نیز به‌زودی ارسال خواهد شد.

ابراهیم بیان داشت: می‌خواهیم شما هم در تصمیم‌سازی‌ها نظر دهید زیرا بهترین کسانی که می‌توانند در حوزه قوانین آموزش و پرورش نقش‌آفرین باشند خود معلمان هستند بعد انتقال تجربه در همین شبکه‌ها اتفاق بیفتد تا دیگران از این تجربه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این ماه بتوانیم بخشی از مطالبات معلمان خرید خدمات را پرداخت کنیم تا معلمان ما دغدغه‌ای نداشته باشند و بتوانند با آسایش فکری به بحث آموزش و تربیت بپردازند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc