کد خبر : 51182
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 19:18

نحوه درمان خانگی افراد دچار سوختگی در چهارشنبه سوری/پیام سلامتی

نحوه درمان خانگی افراد دچار سوختگی در چهارشنبه سوری/پیام سلامتی
بسیاری از جوانان در چهارشنبه سوری آخر سال دچار سوختگی در قسمت های مختلف بدن می‌شوند، برای دانستن نحوه درمان خانگی با افراد دچار سوختگی این مطلب را بخوانید

به گزارش نیوز فلاورجان چهارشنبه آخر سال به چهارشنبه سوری معروف است. شبی سنتی که از قدیم الایام برای شادی و نشاط و تخلیه هیجانات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوده و هست اما چند سالی این شب به یاد ماندنی وصله ناجور شادی خانواده‌ها شده است.

چهارشنبه سوری یک سنت ملی که از دیرباز با فرهنگ اصیل ایرانی عجین شده است و مردم ایران هر ساله، چهارشنبه آخر سال را جشن می‌گیرند، با این وجود بیش از یک دهه گذشته رفتارهای پر خطر جوانان از قبیل آتش دادن لاستیک خودروها و ترقه بازی و یا استفاده از مواد منفجره منجر به مصدومیت و یا حتی مرگ عزیزان خانواده شده است.

با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه سوری آخر سال لازم است نکاتی را برای درمان خانگی افرادی که با سوختگی مواجهه شد‌ه‌اند بدانید:

محل سوختگی فرد مصدوم را با آب سرد و تمیز، حداقل به مدت ۱۰ دقیقه بشوییم.

کمربند و زیورآلات و وسایل تنگ و فشارنده را خارج کنید.

در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی از مالیدن مواد غیر بهداشتی مثل خمیر دندان، سیب زمینی، روغن و گذاشتن یخ بر روی محل سوختگی خودداری کنید.

فردی که دچار سوختگی شده را هرچه سریع تر به مرکز درمانی منتقل کنید.

اگر لباس مصدوم روی عضو سوخته را پوشانده، آن را از بدنش خارج کرده و اگر لباسش به پوست ناحیه سوخته چسبیده است، دورتادور آن را تا محل چسبیده به بدن قیچی کنیم.

در صورتیکه چشم در اثر اصابت ترکش های ناشی از انفجار مواد محترقه آسیب دیده است، از قراردادن دستمال، پنبه یا گاز را روی چشم خودداری کنید.

اگر فردی دچار سوختگی شد، از دویدن خودداری کرده و بلافاصله بر روی زمین بغلتد.

از پتو برای خاموش کردن فردی که لباسش آتش گرفته است، استفاده کنید و هرگز از کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن او، استفاده نکنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc