کد خبر : 57
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1397 - 21:09

بررسی جزئیات اجرای راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

بررسی جزئیات اجرای راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند. این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود به پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا می‌شود. بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی

به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند.

این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود به پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: پروژه راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان یک ابرپروژه مطرح است و باید به عنوان یک ابرپروژه باشد اما ما از روند این پروژه، مطالعات و همه موارد آن فعلاً رضایت خاصی نداریم.

سردار عبداللهی افزود: این پروژه در دو قطعه تهران تا قم و قم تا اصفهان اجرا خواهد شد که روسازی قم تا اصفهان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابراین گزارش مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راه‌آ‌هن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هم‌اکنون این پروژه در ۲ فاز تهران – قم – اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریع‌السیر در کشور است، گفت: پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه با جونیت چینی که LC را آورده است در این پروژه فعال هستند.

وی ادامه داد: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.

نورزاد با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه‌ها در این پروژه مستقر شده است، بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان داریم که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام شده بود.

.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc