کد خبر : 576
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 14:21

نماینده مردم فلاورجان:بانک ها به بنگاه داری خود پایان دهند/ تلاش دولت برای ایجاد اشتغال پایدار

نماینده مردم فلاورجان:بانک ها به بنگاه داری خود پایان دهند/ تلاش دولت برای ایجاد اشتغال پایدار

 سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد در سال ۱۳۹۴،گفت: با توجه به  وضعیت نامناسب تولید و صنعت و با عنایت به اینکه، بیشتر بانک ها به جای انجام رسالت اصلی خود و

 سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد در سال ۱۳۹۴،گفت: با توجه به  وضعیت نامناسب تولید و صنعت و با عنایت به اینکه، بیشتر بانک ها به جای انجام رسالت اصلی خود و بانکداری به بنگاه داری مشغول هستند بعید به نظر می رسد که بتوانیم رشد اقتصادی ۲ و نیم درصدی در سال آینده را شاهد باشیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود:در مدت روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همچنین دولت های قبل از آن اشتغال پایداری را شاهد نبودیم و تلاشی که باید در خصوص ایجاد اشتغال انجام می شد تاکنون صورت نگرفته است.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت در خصوص اشتغال پایداربرنامه ریزی مشخصی ندارد به صوریکه  در فلاورجان حوزه انتخابیه بنده بیش از ۱۰ شرکت صنعتی و تولیدی تعطیل شده اند و مابقی آنها در حالت خوش بینانه با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر افزایش ظرفیت فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی به ۶۰ تا ۷۰ درصد، افزود: در حالی که باید برای حفظ اشتغال موجود تلاش شود متاسفانه همت لازم برای حمایت از صنایع وجود ندارد.

وی تامین سرمایه درگردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از راهکارهای حمایت از این واحدهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: اما متاسفانه توجهی به این مباحث وجود ندارد و معلوم نیست اینکه دولت اعلام کرده ۳۸ هزار نفر را سال آینده استخدام می کنیم بر اساس چه برنامه ریزی است و چطور این کار عملی خواهد شد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یاداور شد: البته بر اساس صحبت های رئیس جمهور رکود را پشت سر گذاشته ایم و رشد اقتصادی قابل توجهی را در سالی که گذشت شاهد بوده ایم و از منفی ۹ درصد به مثبت ۳ درصد دست پیدا کرده ایم و باعث خوشحالی و افتخار است که کشور ما از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار باشد و برای ما در منطقه یک برند و ارزش باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۴ رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد را متصور هستیم خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال رشد اقتصادی چهار درصد  و عمدتا معطوف به صادرات غیر نفتی بوده است.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc