کد خبر : 673
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 6:16

موسوی لارگانی: ملت ایران خواستار حذف همه تحریم‌هاست

موسوی لارگانی: ملت ایران خواستار حذف همه تحریم‌هاست

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از وزیرامور خارجه خواست در تدوین متن نهایی توافق نهایت دقت را داشته باشند تا دچار مکاری کشورهای غربی نشویم. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلملین سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از وزیرامور خارجه خواست در تدوین متن نهایی توافق نهایت دقت را داشته باشند تا دچار مکاری کشورهای غربی نشویم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلملین سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: رهبری با در نظر گرفتن شرایط منطقه و جهان و آتش‌افروزی‌های جدید دشمنان اسلام ضرورت حفظ همدلی و همزبانی دولت و ملت را در سال جدید مورد تاکید قرار دادند و این آینده‌نگری حکیمانه ضرورتی حیاتی برای توسعه آبادانی کشور به شمار می‌رود و باید اعتماد ملت و دولت به یکدیگر روز به روز افزایش یابد.

وی همدلی و همزبانی مردم و مسئولین را از مهم‌ترین شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: امسال فرصتی برای رفع کدورت‌هاست. همه باید دست در دست هم بدهیم تا این شعار را عملیاتی کنیم و چرخه‌های اقتصاد و صنعت که در رکود کامل به سر می‌برند را مجددا به حرکت در آوریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: از تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بخصوص دکتر ظریف و دکتر صالحی در جنگ مذاکرات با ابرقدرت‌های مستکبر جهان و تلاش برای حفظ عزت ایران اسلامی با در نظر گرفتن حکمت و مصلحت قدردانی می‌کنیم و از این عزیزان انتظار داریم در نگارش و تدوین متن نهایی توافق نهایت دقت را داشته باشند تا دچار مکاری کشورهای غربی نشویم.

موسوی لارگانی تاکید کرد که ملت ایران خواستار حذف همه تحریم‌هاست.

وی با محکوم کردن حملات رژیم آل سعود به ملت مسلمان یمن، از دولت‌های عربی و سازمان ملل و شورای امنیت خواست به سکوت مرگبار خود نسبت به این موضوع پایان دهند و با تصویب قطعنامه علیه رژیم آل سعود از ادامه نسل‌کشی در یمن جلوگیری کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود گفت: دولت یازدهم بعد از هفت سال خشکی کامل به خاطر جاری کردن فصلی آب در رودخانه بر سر مردم شهیدپرور استان اصفهان منت فراوانی گذاشت اما خیلی زود جاری کردن دو ماهه آب در زاینده‌رود با تصمیم غلط دولت مبنی بر انحراف رودخانه از مسیر اصلی‌اش در محدوده شهرستان فلاورجان به کام مردم کشاورز شهرستان تلخ شد. چرا باید باعث بروز اختلاف و دودستگی میان مردم شویم؟

وی با اشاره به تاکید دولت بر تقویت بخش خصوصی نیز گفت: دولت باید بخش خصوصی تولیدکننده و نه دلال را حمایت کند. اگر کارخانجات بزرگ و کوچکی به دلیل عدم حمایت دولت در شرایط ناهنجاری هستند، کاش چند روز و چند هفته کارخانه تولید قانون را تعطیل می‌کردیم و برای مشکل زندگی روزمره چاره‌اندیشی می‌کردیم زیرا زمان خدمتگزاری محدود و وظایف مسئولان سنگین است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از نطق خود تصریح کرد: آیا دولت و مجلس قادرند از پورشه‌سواران و بنزسواران صاحب کاخ‌های میلیاردی شمال تهران هم مالیات و عوارض بگیرند یا فقط به مردم مظلوم فشار می‌آورند؟ آیا ما نمایندگان که دم از مدرس می‌زنیم و او را الگوی خود می‌دانیم به راه و رسم و منش او هم پایبند هستیم؟

موسوی لارگانی با انتقاد از عدم قطع یارانه ثروتمندان اظهار کرد: عمل نکردن دولت یازدهم به قانون هدفمندی یارانه‌ها همانند دولت دهم با شعار قانون‌مداری ناسازگار است. آیا دولت از شناسایی قشر ثروتمند عاجز است؟ می‌گویند نمی‌خواهیم به حساب‌های مردم سرک بکشیم. مردم معمولی که با سرک کشیدن شما مشکلی ندارند زیرا چیزی در حساب‌شان نیست که نگران باشند. اتفاقا باید به حساب میلیاردها سرک بکشید که مشخص شود از کجا آورده‌اند.

وی با انتقاد از وضعیت نابسامان معیشتی فرهنگیان در سراسر کشور نیز گفت: چرا به آموزش و پرورش که مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده است به چشم هزینه نگاه می‌شود؟ ما از آقای فانی که تجربه فراوانی داشت انتظار داشتیم صدای رسای معلمین مظلوم در دولت باشد نه اینکه با سکوتش نمک بر زخم معلمین بپاشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در پایان امضای موافقتنامه بین ایران و ترکیه را پهن کردن فرش قرمز برای صنعت کشور ترکیه عنوان کرد و گفت: ‌این کار در شرایطی که همه ملزم به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم اصل نابودی کامل تولید داخلی خواهد بود.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc