کد خبر : 794
تاریخ انتشار : جمعه 11 اردیبهشت 1394 - 12:02

وزارت جهاد کشاورزی باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان فلاورجان کند

وزارت جهاد کشاورزی باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان فلاورجان کند

به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان حجت الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی شامگاه گذشته در یادواره ۲۲۵ شهید شهر قهدریجان اظهار داشت: کشاورزان این شهرستان سال‌هاست که انتظار بازشدن آب را در بستر رودخانه می‌کشند و امسال بارقه‌ای از امید در دل‌هایشان ایجاد شد و مقدار کمی آب به کشاورزان رسید. وی با بیان

به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان حجت الاسلام و المسلمین ناصر موسوی لارگانی شامگاه گذشته در یادواره ۲۲۵ شهید شهر قهدریجان اظهار داشت: کشاورزان این شهرستان سال‌هاست که انتظار بازشدن آب را در بستر رودخانه می‌کشند و امسال بارقه‌ای از امید در دل‌هایشان ایجاد شد و مقدار کمی آب به کشاورزان رسید.

وی با بیان اینکه شهرداری قهدریجان قدمت ۵۰ ساله دارد، افزود: با این وجود متاسفانه شهرداری قهدریجان و معابر بافت شهری آن امکانات مناسبی نداشته واین شهر بیشتر شبیه به یک روستای بزرگ است، روستایی که شهرداری آن با قدمت ۵۰ ساله حتی توان پرداخت حقوق پرسنل خود و جمع آوری زباله‌های شهر را ندارد، بنابراین لازم بوده که در تقسیم بودجه‌های کشور با توجه به اینکه استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن امسال مکلف به پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات شده به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال از زمان اتمام تصفیه خانه فاضلاب شهرستان فلاورجان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد فاضلاب این شهرستان اجرایی شده و چندین سال بوده که برای ردیف دار شدن فاضلاب این شهرستان هیچ رقمی برای این مضوع در نظر گرفته نمی‌شود.

موسوی لارگانی پیرامون مشکلات خشک سالی ۷ ساله در این شهرستان افزود: در این مدت کشاورزان قهدریجان تنها ۲ مرتبه خسارت به آنها داده شده که یک مرتبه به ازای هر هکتار ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند، سوال اینجا است که آیا کشاورزی که با داشتن ۱۰ هکتار چند خانواده را پوشش می‌داده اکنون باید به فکر زیر پوشش رفتن کمیته امداد باشد، پس چرا آب را باز نکرده تا این کشاورزان کشت کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت خانه‌های نیرو، راه و شهرسازی و به ویژه کشاورزی باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان فلاورجان داشته باشند، تصریح کرد: براساس مصوبه دولت تمام شهرها و روستاهای حاشیه زاینده رود به دلیل ایجاد آلودگی برای آب نیاز به فاضلاب داشته ولی این موضوع محقق نشده و وزارت نیرو باید به این امر رسیدگی کند.

نماینده شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرستان فلاورجان گفته که حتی یک متر راه استاندارد روستایی در این شهرستان وجود نداشته ولی از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی مدعی رشد ۲۰۰ درصدی آسفالت معابر روستاهای کشور است، علاوه بر این راه‌های شریانی اصلی به ویژه فلاورجان به قهدریجان دارای نقاط حادثه‌خیز بسیاری بوده و هر هفته تصادف منجر به فوت و زخمی دارد.

وی با بیان اینکه وزارت کشاورزی باید دست کشاورزان این منطقه را بگیرد، افزود: اگر تحریم‌ها در زمینه‌های وارد نشدن قطعات خودرو و غیره تا ۱۰ سال دیگر هم ادامه پیدا کند با وجود سختی‌های موجود هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید ولی اگر از نظر غذایی و تامین آذوقه تحریم شویم همانند کشورهای آفریقایی به مشکل اساسی برخورد می‌کنیم، بنابراین باید به کشاورزان اهمیت ویژه‌ای شود.

موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات دیگر کشاورزان این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه در موضوع آبیاری قطره‌ای در برخی موارد خود دولت سبب ۲ برابر شدن هزینه‌ها شده و در زمینه‌های دیگری همچون حفر چاه و غیره یک سری شرکت‌ها را برای گرفتن پول برسر راه کشاورزان قرار داده‌اند، وزارت کشاورزی باید به شهرستان فلاورجان با بیش از ۹۰ درصد شغل کشاورزی توجه ویژه‌تری داشته باشد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc