کد خبر : 811
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 16:45

نخستین سالگرد ارتحال ابو الشهید حضرت آیت الله شریعت در فلاورجان برگزار می شود

نخستین سالگرد ارتحال ابو الشهید حضرت  آیت الله شریعت در فلاورجان برگزار می شود

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله شریعت در فلاورجان برگزار می شود  به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله شریعت با حضور حجت‌الاسلام صفایی نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در مسجد اعظم فلاورجان برگزار

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله شریعت در فلاورجان برگزار می شود
 

به گزارش فالنا از شهرستان فلاورجان، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله شریعت با حضور حجت‌الاسلام صفایی نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در مسجد اعظم فلاورجان برگزار می‌شود.

آیت الله صفرعلی شریعت صبح روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ پس از تحمل دوره بیماری به علت عارضه کلیوی و کهولت سن در ۷۸ سالگی درگذشت.

زعامت حوزه علمیه فلاورجان، مدرس حوزه علمیه قم، امامت جمعه شهر فلاورجان و ریاست دادگاه انقلاب تهران از جمله سمت‌های این مجتهد عالی‌قدر بود.

پیکر این عالم ربانی روز جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ با حضور جمع کثیری از علما و روحانیون، خانواده‌های شهدا، علما و فضلای حوزه علمیه اصفهان و قم و جمعی از مسئولان استانی در جوار گلزار شهدای شهر فلاورجان به خاک سپرده شد.

 

زندگینامه حضرت آیت الله شریعت فلاورجانی

آیت الله حاج شیخ صفر علی شریعت در سال ۱۳۱۵ ه . ش در یک خانواده روحانی در شهر فلاورجان دیده به جان گشود. پدر وی مرحوم حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد حسین در علم و تقوا، زهد زبانزد خاص و عام بود آیت الله شریعت به توصیه پدر در سن نوجوانی به حوزه علمیه اصفهان عزیمت نمود. و دروس مقدماتی و سطح را نزد اساتید بزرگوار همچنین آیات عظام سید محمد حسن نجف آبادی، خادمی، فیاض، مشکات گذرانید سپس برای ادامه تحصیلات به قم هجرت نمود و دروس خارج فقه و اصول را در محضر اساتید و مراجع بزرگوار آن زمان مانند حضرت آیت الله بروجردی(ره) حضرت امام خمینی(ره) حضرات آیات محقق داماد و حائری یزدی تلمذ نمود و در جوانی به درجه رفیعه اجتهاد نائل آمد از همان سال در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس دروس سطح عالی گردید و اکنون خارج فقه را بهتر تدریس می نمایند که در این راستا طلاب را تربیت نموده که در سمت های قضائی، سیاسی، علمی مشغول به خدمت می­باشند.

آیت الله شرعت همزمان با تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم در ایام تعطیل حوزه به امور فرهنگی و تبلیغی در شهرستان فلاورجان اهتمام می ورزید. همزمان با شروع حرکت انقلاب و قیام حضرت امام (ره) علیه رژیم منحوس شاهنشاهی وی نیز در مبارزات تشرف داشته و هدایت گر پیشتاز این حرکت در منطقه فلاورجان بود که حتی منجر به دستگیری و بازداشت وی توسط حکومت نظامی اصفهان گردید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تشکیل کمیته انقلاب در بهمن ۵۷ در فلاورجان نمود و فرماندهی آن را بعهده گرفت در سال ۱۳۵۸ به سمت ریاست دادگاه انقلاب اسلامی تهران منصوب شد و اقدام به محاکمه و مجازات سران رژیم شاهنشاهی نمود پس از آن به حکم حضرت امام(ره) به سمت امامت جمعه فلاورجان منصوب گردید. ایشان با عنایت به ژرف نگری و تیزبینی سیاسی از همان ابتدا خطوط انحرافی در منطقه را تشخیص داد و بصورت علنی و آشکار به مبارزه با این خطوط منحرف (مهدی هاشمی) پرداخت(۱) و همزمان با شروع جنگ تحمیلی و بسیج نیروها برای اعزام به جبهه نقش موثری را ایفا نموده و خود به کرات در مناطق عملیاتی شرکت داشت ایشان تنها به این امر بسنده نکرد بلکه فرزندان خویش را راهی جبهه های جنگ نمود که محمد شریعت در سال ۱۳۶۵ پس از پنج سال حضور مداوم در دفاع مقدس و  عملیاتهای مختلف در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد در سال ۱۳۶۳ علاوه بر امامت جمعه فلاورجان و کرسی تدریس در حوزه علمیه قم از سوی ریاست دیوان عالی کشور وقت به ریاست یکی از شعب دیوان عالی کشور در تهران منصوب گردید.

آیت الله شریعت اهتمام زیادی به تاسیس و راه اندازی مجموعه های مذهبی و عمومی از جمله مساجد، حسینه ها، بیمارستان و حوزه علمیه داشته و با تاسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) فلاورجان در سال ۱۳۶۳ تا کنون با مدیریت این حوزه دهها طلبه برادر و خواهر را پرورش داده و اکنون نیز این حوزه علمیه فعال می باشد. ایشان از ابتدای زعامت و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) از یاروان صدیق ایشان و مروج مرجعیت معظم له در منطقه بوده و هستند هر چند ایشان فعلا سمت سیاسی در منطقه ندارند لکن در جهت بررسی مشکلات مردم و اتصال آن به مسئولین شهر با شرکت در شورای اداری شهرستان فعال می باشند و با کهولت سن در تمامی مراسم های سیاسی و مذهبی از قبیل راهپیمائی ها و نمازجمعه، همایشهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج شرکت فعال داشته و در جهت تحکیم مبانی نظام مدنی جمهوری اسلامی، اهداف والای مقام معظم رهبری مد ظله العالی لحظه­ای کوتاهی نکرده اند.

ویژگیهای حضرت آیت الله شریعت:

۱-     اجتهاد مطلق و احاطه کامل به مبانی فقهی

۲-     دارای سوابق مبارزاتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام

۳-     مبارزه با خطوط انحرافی

۴-     اطاعت و پیروی کامل از ولی فقیه

۵-     اهتمام به حل مشکلات مردم

۶-     از خانواده معظم شهدا «پدر شهید»

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc