کد خبر : 848
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 11:27

موسوی لارگانی :احترام به حج و سایر شعائر اسلامی ویژگی ملت ایران است

موسوی لارگانی :احترام به حج و سایر شعائر اسلامی ویژگی ملت ایران است

 موسوی لارگانی نماینده فلاورجان  :احترام به حج و سایر شعائر اسلامی ویژگی ملت ایران است حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با اشاره به برخی مشکلات برای انجام عمره مفرده گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد

 موسوی لارگانی نماینده فلاورجان  :احترام به حج و سایر شعائر اسلامی ویژگی ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با اشاره به برخی مشکلات برای انجام عمره مفرده گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از وقوع حوادث اخیر در عربستان نظر به تعلیق عمره داد.

وی افزود: متاسفانه در این میان برخی افراد با جملات توهین آمیز و ناروا تلاش کردند، قداست حج را زیر سوال ببرند؛ در حالی که حج و عمره جایگاه والایی در آیات و روایت ما دارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: در فضای مجازی برخی به عمره گزاران و حج توهین کردند؛ در حالی که مردم متدین ایران اسلامی احساساتشان از عمل زشت ماموران فرودگاه جده جریحه دار شده بود و خواستار تنبیه شدید این ماموران هستند و احترام به شعائر اسلامی ویژگی مردم انقلابی ماست.

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مراجع عالی قدر نظرشان این بود که اگر از نظر شخصیتی و حیثیتی با انجام عمل مستحبی عمره زیر سوال برویم، بهتر است عمره تعلیق شود تا شرایط مطلوب برای عمره گزاران فراهم شود.

وی با اشاره به ابعاد تربیتی حج و عمره گفت: حج و عمره جدای از اینکه مورد تأکید معصومین (ع) بوده است، آثار تربیتی فراوانی دارند و حاجیان و عمره گزاران مطمئنا با حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره منقلب می‌شوند و در سرزمین وحی معنویت بیشتری کسب می‌کنند.

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی افزود: سفر عمره یک سفر معنوی است و تحول و تنبه دو ویژگی عمره گزاران در این سفر است؛ بسیاری از حاجیان با ورود به ایران برنامه ریزی دیگری برای ارتباط بهتر با خدا خواهند داشت.

وی با ذکر اینکه جایگاه حج واجب بسیار والا است، گفت: انجام حج تمتع یک تکلیف و دستور واجب الهی است؛ شرایطی برای انجام حج واجب در دین مبین اسلام وجود دارد که هر فرد با داشتن آن شرایط حج بر او واجب می‌شود.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc