کد خبر : 892
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 11:58

سطح مسابقات قرآنی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر خیلی بالاتر است

سطح مسابقات قرآنی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر خیلی بالاتر است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس معتقد است نظام جمهوری اسلامی ایران باید از ظرفیت حضور قاریان بین المللی در مسابقات جهت تبلیغ اهداف اصلی نظام در راستای برنامه های قرآنی استفاده کند.سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت:

عضو فراکسیون روحانیون مجلس معتقد است نظام جمهوری اسلامی ایران باید از ظرفیت حضور قاریان بین المللی در مسابقات جهت تبلیغ اهداف اصلی نظام در راستای برنامه های قرآنی استفاده کند.
سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تبلیغات سوئی درباره عدم مأنوس بودن کشورمان با قرآن وجود داشت؛ البته قبل از انقلاب به همین منوال بود وبه علت حکمرانی رژیم طاغوت اجازه پیشرفت به قاریان و حافظان قرآن داده نمی شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سابقه رشد حفظ و قرائت قرآن در ایران، یادآور شد: زمانی بود که وقتی یک نوجوان ایرانی حافظ قرآن می شد تمامی کشورهای مسلمان شگفت زده می شدند و بارها از او آزمون به عمل می آوردند اما در حال حاضر با گذشت سی سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تعداد بسیار بالای خردسالان و نوجوانانی که حافظ و قاری قرآن هستند جهان اسلام را شگفت زده کرده است.

وی افزود: رشد فرزندان عزیز ایران باعث شده است که در بسیاری از کشورهای اسلامی با دید دیگری نسبت به مباحث قرآنی در کشور ما نگاه کنند و از فضایی که ایران را با قرآن نا مأنوس می دانستند بیرون بیایند.

موسوی لارگانی همچنین حضور علما، قاریان و حافظان قرآنی در سطح بین المللی را موجب برکات زیادی برای نظام دانست و عنوان کرد: آنها با حضور در ایران از نزدیک با وضعیت قرآنی کشور آشنا می شوند و شاهد رشد شگفت انگیز قاریان ایرانی خواهند بود، همچنین آنها بازدیدهایی از سطح تهران دارند، در مجلس حضور پیدا می کنند، با مقامات به ویژه مقام معظم رهبری دیدار می کنند که در نهایت همه اینها باعث می شود وقتی آنها به کشور خود باز می گردند مبلغی برای نظام جمهوری اسلامی باشند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در ادامه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور را موجب ترویج علوم قرآنی در ایران و سایر کشورهای اسلامی دانست و گفت: وقتی این مسابقات به صورت زنده از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش می شود درصدی از کسانی که این مسابقات را تماشا می کنند جذب قرآن می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سطح مسابقات قرآنی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر خیلی بالاتر است، افزود: برنامه ریزی هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه برای استفاده از ظرفیت این مسابقات دارد ارزشمند است اما باز هم جای تلاش بیشتر و برنامه ریزی بهتر دارد چرا که این موقعیت یک فرصت طلایی و ارزشمند است.

موسوی لارگانی همچنین تصریح کرد: نمایش آثار قرآنی در کنار برگزاری مسابقات برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی آثار مثبتی دارد همچنین حضور قاریان افتخاری نوجوان برای قرائت قرآن در این مراسم جلوه خاص دیگری از نحوه برنامه ریزی قرآنی کشور ماست.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غیراسلامی امکانات خاصی برای قاریان و علاقمندان به قرآن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید از قاریان این کشورها تجلیل به عمل آید و امکاناتی در اختیار آنها قرار گیرد که با حضور در کشورهای خود بتوانند مسئولیت آموزش و تربیت سایر علاقمندان را نیز برعهده بگیرند./

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc