کد خبر : 967
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 خرداد 1394 - 8:40

امیر احمد زندآور دبیر حزب مردم‌سالاری استان اصفهان: فعال کردن خانه احزاب یکی از شاهکارهای دولت یازدهم است

امیر احمد زندآور دبیر حزب مردم‌سالاری استان اصفهان:  فعال کردن خانه احزاب یکی از شاهکارهای دولت یازدهم است

امیر احمد زندآور دبیر حزب مردم‌سالاری استان اصفهان:  فعال کردن خانه احزاب یکی از شاهکارهای دولت یازدهم است امیر احمد زندآور دبیر حزب مردم‌سالاری استان اصفهان، شهردار فلاورجان، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان است.وی مدیریت فعال‌ترین شعبه حزب مردم‌سالاری را برعهده دارد. رویکرد ایشان به احزاب و عملکرد حزب مردم‌سالاری استان اصفهان را

امیر احمد زندآور دبیر حزب مردم‌سالاری استان اصفهان:  فعال کردن خانه احزاب یکی از شاهکارهای دولت یازدهم است

امیر احمد زندآور دبیر حزب مردم‌سالاری استان اصفهان، شهردار فلاورجان، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان است.وی مدیریت فعال‌ترین شعبه حزب مردم‌سالاری را برعهده دارد. رویکرد ایشان به احزاب و عملکرد حزب مردم‌سالاری استان اصفهان را در این گزارش می‌خوانیم:

مهیا شدن فضا برای فعالیت احزاب چه چپ و چه راست در دوسال ریاست جمهوری آقای روحانی امری است که برهمگان روشن است و فرق فاحشی با دوران آقای احمدی‌نژاد دارد. گرچه این فضا عالی نیست ولی قابل پذیرش و رضایتبخش است‌. اعتقاد دولت ‌یازدهم به لزوم ایجاد فضای باز برای فعالیت احزاب و توجه به این ضرورت که فعالیت احزاب می‌تواند گامی موثر در جهت دستیابی به دموکراسی و احقاق حقوق مردم و تقویت مردم‌سالاری در کشور باشد قابل تحسین است.مشخصا حزب‌گرایی ابزار و وسیله رسیدن به دموکراسی در ایران و جهان است و بدون داشتن حزب نمی‌توان حاکمیت براساس دموکراسی مورد انتظار را ‌داشته باشیم .

در فضای باز سیاسی فعالیت احزاب دو چندان و نشاط اجتماعی و سیاسی بیشتر خواهد شد

بزرگان نظام اسلامی از عدم وجود احزاب قدرتمند در ساختار سیاسی و اجرایی کشور انتقاد دارند و خواستار فضای باز سیاسی جهت فعالیت حزبی و کار تشکیلاتی هستند . این سازو کار دموکراسی سالیان سال است که در جناح اصلاح‌طلب و دولت اعتدالی فعلی خیلی بیشتر مشهوداست. حتی اخیرا جناح‌های اصولگرا نیز به این مهم اهتمام ورزیده اند. گرچه در سال ‌های گذشته احزاب اصلاح‌طلب با مشکلات و شرایط خاصی روبرو بوده‌اند . به نظر می‌رسد که مطالبه مهم‌ مردم از دولت یازدهم ایجاد فضای باز سیاسی است.

روشن است که در فضای باز سیاسی فعالیت احزاب دو چندان و نشاط اجتماعی و سیاسی بیشتر خواهد شد و و قوام و دوام احزاب بهتر می‌گردد. احزاب باید جایگاه پرورش نیروها و پایگاههای مستحکم نظام جمهوری اسلامی باشند و طبق اصل ۲۶ قانون اساسی و مطابق با اصول استقلال و آزادی و وحدت ملی و موازین اسلامی عمل نمایند . همچنین به عنوان نهادهای مردمی و کانال ارتباطی بین بدنه جامعه و نظام سبب بالندگی و اقتدار نظام گردند. رویکرد دولت روحانی در فضای حزبی نشان از حمایت و تقویت احزاب دارد و بهتر است که دولت با پیگیری بیشتر دوران عقب ماندگی فعالیت احزاب را جبران نماید. بدون شک پیگیری و فعال کردن خانه احزاب یکی از شاهکارهای دولت است که با برگزاری جلسات مختلف و نهایتا مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب در وزارت کشور با حضور احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا و مستقل برگزارشد. آقای دکتر کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری که اتفاقا فردی توانمند و با شایستگی‌های لازم و پتانسیل دوچندان است به عنوان رییس موقت مجمع انتخاب گردید و به طور قطع و یقین احزاب و تشکلهای سیاسی کشور فعالیت‌های اثر گذار ایشان را شاهد خواهند بود. چرا که ایشان به طور نظاممند به نقش و جایگاه احزاب باور دارند.

حزب مردم‌سالاری تنها حزبی است که در همه استان‌های کشور فعال است. حزب مردم‌سالاری شعبه اصفهان در کنگره‌های سراسری حزب سالیان متوالی به عنوان شعبه برتر کشوری معرفی شده است اهم فعالیت‌های حزبی این شعبه عبارتند از :

-‌ فعال بودن روزنامه مردم‌سالاری به عنوان ارکان حزبی در استان

-‌ فعال کردن عضویت ‌۸۶۰ نفر در شعبه اصفهان

-‌ داشتن ۱۸ دفتر حزبی در شهرستان‌های استان بصورت رسمی و غیر رسمی (شهرستان‌های اصفهان – اردستان – بوئین میاندشت – چادگان – شهرضا – نجف آباد – فلاورجان در استان اصفهان در حال اخذ مجوز رسمی از استانداری اصفهان جهت فعالیت رسمی هستند )

-‌ برگزاری جلسات سالیانه سخنرانی با حضور دبیر کل حزب

-‌ تشکیل جلسات اعضای حزب مردم‌سالاری بصورت هفتگی یا دو هفته یکبار در اصفهان و شهرستانها

-‌ راه‌اندازی شورای اجرایی استان و شورای اجرایی در شهرستانها

-‌ حضور در انتخابات شورای شهر به عنوان ریاست ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری کشور

-‌ برگزاری همایش‌های فصلی وسالیانه

-‌ برگزاری نشست‌های خبری با حضور دبیر کل و دبیر استان

-‌ حضور فعال در کلیه جلسات سیاسی اصلاح‌طلبان استان اصفهان

-‌ اعلام حضور و فعالیت در انتخابات

-‌ فعالیت در خصوص شناسایی نیروهای اصلاح‌طلب جهت کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی

در جلسه اخیر شورای اجرایی اصفهان که در محل دفتر مرکزی حزب‌ تشکیل شد‌، در خصوص مسائل سیاسی جاری،مقرر گردید مشارکت و اجماع بین نیروهای تحول خواه و اصلاح‌طلب بوجود آید. نیروهای اصلاح‌طلب و تحول خواه از منافع شخصی و گروهی خود گذشته و به سمت منافع ملی پیش روند و شرایط حساس کشور را مد نظر قرار بدهند در این برهه وحدت و اتحاد رمز پیروزی اصلاح‌طلبان است و تک روی احزاب منتج به نتیجه نخواهد شد.

تصمیم بر این است که مکانیزم مشترکی بین اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان ( دولت ) بوجود آید که از اختلافات درونی پرهیز شود و حاصل آن یک جریان ائتلافی و همبستگی کامل بوجود آید. همچنین روشی اتخاذ گردد که نیروهای دولت به سمت ضد دولت پیش نروند و به نفع دولت تدبیر و امید و سیاست‌های دولت گام بردارند .

چهره‌ها‌ی سیاسی اصلاح‌طلب تفاوت این دولت با دولت قبل در خصوص مسائل مختلف‌ را برای مردم تبیین نمایند ‌تا مردم بتوانند در ان
تخابات آینده بهتر تصمیم بگیرند.

همچنین جلسه‌ای ‌تحت عنوان چگونگی تحقق شعارسال، دولت‌، ملت‌، همدلی و همزبانی با حضور حزب مردم‌سالاری و سایر احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در محل استانداری اصفهان با حضور استاندار و معاون سیاسی و مدیر کل سیاسی تشکیل گردید.

این جلسه با محوریت اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان با توجه به سال دولت‌، ملت همدلی و همزبانی کار گروهی متشکل از سه نفر از دبیران و روسای احزاب سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگراتشکیل شد تا در خصوص تدوین یک منشور وفاق همدلی و همزبانی اقدام نمایند.

در خصوص موانع تحقق و همدلی و همزبانی مقرر گردید همه احزاب سیاسی استان اصفهان نسبت به آسیب شناسی موانع مذکور بررسی‌های همه جانبه و کارشناسی در مقاطع ماهانه، فصلی و سالیانه به عمل آورند

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc