کد خبر : 977
تاریخ انتشار : شنبه 23 خرداد 1394 - 7:18

فرماندار فلاورجان نقش کشاورزی را در امنیت ملی حائز اهمیت دانست

فرماندار فلاورجان نقش کشاورزی را در امنیت ملی حائز اهمیت دانست

فرماندار فلاورجان نقش کشاورزی را در امنیت ملی حائز اهمیت دانست به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فلاورجان، اصغر هدایت فرماندار فلاورجان در آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی و تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، با اشاره به اهمیت نقش کشاورزی در اقتصاد کشور، اظهار داشت: کشاورزی به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی و مؤثر

فرماندار فلاورجان نقش کشاورزی را در امنیت ملی حائز اهمیت دانست

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فلاورجان، اصغر هدایت فرماندار فلاورجان در آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی و تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، با اشاره به اهمیت نقش کشاورزی در اقتصاد کشور، اظهار داشت: کشاورزی به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی و مؤثر در اشتغال و توسعه پایدار است.
وی نقش کشاورزی را در امنیت ملی حائز اهمیت دانست و افزود: اگر سعی کنیم در تولید محصولات استراتژیک وابستگی خود را به دیگر کشورها قطع کرده و به خودکفائی برسیم، در جهان بهتر می توانیم روی موضع خود پایدار مانده و به اهداف کلان کشور دست یابیم.
فرماندار فلاورجان با اشاره به خشکسالی های متوالی سال های اخیر در شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران خشکسالی در کشور بویژه شهرستان فلاورجان، باید از داشته های موجود استفاده بهینه و مطلوب نماییم.
مدیر ارشد شهرستان تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: باید مزارع و کشاورزان نمونه ما نه تنها برای شهرستان، بلکه برای استان و حتی کشور به عنوان الگو باشند.
فرماندار فلاورجان با تأکید بر اینکه استفاده بهینه از امکانات موجود وظیفه شرعی، انسانی و قانونی همه ماست، تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما، اصراف در عرصه های مختلف حتی بیش از میانگین جهانی است، از این رو باید در راستای صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف منابع و انرژی گام های مؤثری برداریم، چون ما به عنوان امانتداران نسل های آینده هستیم.
وی حاصلخیز بودن خاک شهرستان فلاورجان را سرمایه ای گرانبها دانست و از تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: خیرپایدار در تغییر کاربری زمین های کشاورزی نیست، خیر پایدار در، حفظ این سرمایه و میراث گوهرباری است که هیچگونه جایگزینی نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قدوسی امام جمعه فلاورجان نیز در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی شهرستان، بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه آب، تأکید کرد و گفت: یکی از بهترین اعمال صالح، پیشگیری از مصرف بی رویه آب بویژه آب شرب خانگی است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان بر ضرورت فرهنگ سازی در این رابطه نیز تأکید کرد و افزود: امیدواریم به جایی برسیم که ارزش این ماده حیاتی را که هستی و زندگی ما و فرزندانمان به آن وابسته است را بشناسیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به اهمیت احیاء زکات، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات ازجمله وعده های الهی در قرآن مجید است که موجب افزایش برکات الهی می شود. 
نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تغییر شیوه آبیاری بخش کشاورزی را ضروری دانست و تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی صحیح علاوه بر آموزش کشاورزان برای تغییر شیوه آبیاری به شیوه های نوین و تغییر شیوه های کشت، در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزان نیز برنامه ریزی نماید.
گفتنی است، در این آیین، از چند تن از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان تجلیل شد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc