کد خبر : 1061
تاریخ انتشار : شنبه 13 تیر 1394 - 11:25

مدیریت استان اصفهان باید نیمی از بودجه خود را به خشکسالی اختصاص دهد

مدیریت استان اصفهان باید نیمی از بودجه خود را به خشکسالی اختصاص دهد

به گزارش تسنیم،  حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی  با بیان اینکه نمایندگان مردم اصفهان با وزیر نیرو معاونان این وزیر جلساتی را پیرامون مشکلات حوضه زاینده‌رود برگزار کردند، اظهار داشت: در این جلسات مسائل مربوط به بهشت‌آباد، ساماندهی زاینده‌رود و بحث عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی آب در میان گذاشته و قول‌های مساعدی برای پیگیری

به گزارش تسنیم،  حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی  با بیان اینکه نمایندگان مردم اصفهان با وزیر نیرو معاونان این وزیر جلساتی را پیرامون مشکلات حوضه زاینده‌رود برگزار کردند، اظهار داشت: در این جلسات مسائل مربوط به بهشت‌آباد، ساماندهی زاینده‌رود و بحث عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی آب در میان گذاشته و قول‌های مساعدی برای پیگیری آنها داده شد.

وی با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در این زمینه افزود: اما باید گفت نتیجه قابل مشاهده قابل لمس مردم تا کنون رخ نداده و باید در این زمینه اتفاقات مناسبی صورت گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات شورای عالی آب عدم استفاده صنایع از آب زاینده‌رود بوده، خاطرنشان کرد: این صنایع باید از پساب فاضلاب استفاده کنند اما این امر برنامه‌ای از پیش تعیین شده می‌طلبد و کار یکی دو روز نیست.

وی بیان کرد: اما حرکت جدی از سوی صنایع برای ورود به این دستور دیده نشده و اگر این صنایع برای مصرف پساب از قبل برنامه‌ریزی نداشته باشند، به طور قطع با مشکل رو‌برو هستیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه خشکسالی در اصفهان ادامه‌دار است و اکنون وارد هشتمین سال آن شده‌ایم، گفت:این خشکسالی سبب شده تا کشاورزان اصفهانی برای تامیی زندگی خود همه دارو ندارشان را بفروشند.

وی به اهمیت استفاده از روش‌های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: به همین خاطر دولت باید برای استفاده این کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری سرمایه گذاری کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت نیرو و مدیریت آب منطقه‌ای اصفهان کارشناسان مجربی را در حوزه مدیریت آب آن طور که باید در اختیار ندارند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر خشکسالی بیماری‌هایی نظیر ام اس و سرطان در میان مردم افزایش پیدا کرده، گفت: اگر به همین صورت پیش رود شیوع این گونه بیماری‌ها در بین مردم اصفهان از میانگین جهانی بالاتر می‌رود بنابراین تحقق یک مدیریت جدی بسیار الزامی هست.

 موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس تنها می‌توانند به دولت تذکر دهند یا از او سئوال و یا درخواست کنند هیچ‌گونه وظیفه اجرایی و عملیاتی ندارند.

وی با بیان اینکه در بستر شهرستان‌های اصفهان آب به میزان کافی وجود دارد، افزود: اما مدیران آب استان به بهانه پرت زیاد آب در منطقه فلاورجان آب این منطقه را کم کردند و این ظلم بزرگی به مردم فلاورجان است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از صرف برخی از هزینه‌های اضافی صرف‌نظر کرده و برای مدیریت خشکسالی و گردوغبار مشکلات به وجود آمده سرمایه‌گذاری کند و برای شروع مدیریت استان یک سال نصف بودجه اصفهان را برای این امر و به خصوص تغییر الگوی کشت آبیاری اختصاص دهد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc