کد خبر : 1183
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 - 4:46

امام جمعه اصفهان: در خصوص مسائل مربوط به حوزه زاینده رود نباید ساکت بود

امام جمعه اصفهان:  در خصوص مسائل مربوط به حوزه زاینده رود نباید ساکت بود

  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز(۱۲ مرداد) در دیدار با نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اضافه برداشت های سایر استان ها از آبریز حوزه زاینده رود اشاره کرد و گفت: در خصوص مسائل مربوط به حوزه زاینده رود نبایستی ساکت بود و نمایندگان

 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز(۱۲ مرداد) در دیدار با نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اضافه برداشت های سایر استان ها از آبریز حوزه زاینده رود اشاره کرد و گفت: در خصوص مسائل مربوط به حوزه زاینده رود نبایستی ساکت بود و نمایندگان به جد با این موضوع برخورد کنند و از حق مردم اصفهان دفاع کنند.

وی ضمن تاکید بر اقدام هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اظهار داشت: مدیریت واحد آب زاینده رود نباید اجازه اضافه برداشت بدهد و این موضوع در شورای مربوط با حضور همه استان های ذینفع تصویب شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد، در ادامه به اهمیت هماهنگی نمایندگان مجلس با دولت اشاره کرد و افزود: البته نباید هماهنگی نمایندگان مجلس با دولت به تبعیت منجر شود چرا که تبعیت از دولت برای نمایندگان خوب نیست.

وی با تاکید بر اطاعت از فرمایشات رهبری گفت: باید کاری که به مصلحت نظام و مردم است انجام شود اما نباید برای کسب رای کاری انجام داد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام موسوی لارگانی، رییس مجمع نمایندگان اصفهان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون مشکلات آب اصفهان که از خواسته های امام جمعه و همچنین آیت الله مظاهری بوده است، گفت: نمایندگان در تلاش اند تا با تصویب قانونی صنابع را وادار کنند تا به جای آب از پساب استفاده کنند.

وی به حساسیت نمایندگان اصفهان پیرامون مسائل هسته ای اشاره کرد و گفت: نمایندگان استان اصفهان در برنامه هسته ای بسیار پیگیر و حساس بوده اند تا دغدغه های رهبری که خطوط قرمز ماست رعایت شده باشد.

نماینده مردم فلاورجان افزود: البته نمایندگان در مباحث جزئی نمی توانند دخالت کنند اما به هرحال در کلیات آن پیگیر هستند و از چند تن از اساتید دانشگاه که در این زمینه تحقیقاتی داشته اند در مجلس استفاده شد.

وی به دغدغه امام جمعه اصفهان پیرامون بیمه های ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری های نمایندگان این بیمه در حال حاضر اجباری نیست، با بیمه ساختمانی هیچ گونه خدمتی هم ارائه نمی شد و فقط دو برابر شهرداری باید به بیمه پول پرداخت می شد.

در ادامه حجت الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: سرانجام قانون امر به معروف و نهی از منکر را پس از ۳۵ سال در ۲۸ ماده در مجلی شورای اسلامی تصویب کردیم.

وی به طرح حمایت از مدیریت مساجد و تجهیز مساجد کل کشور و تایید آن اشاره کرد و افزود: اشکالاتی از جانب شورای نگهبان به طرح گرفته شد که آن ها نیز رفع شد و منتظر ابلاغ طرح هستیم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc