کد خبر : 1218
تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394 - 7:18

آب رها شده در بستر زاینده رود برای تغذیه چاههای فلاورجان است

آب رها شده در بستر زاینده رود برای تغذیه چاههای فلاورجان است

آب رها شده در بستر زاینده رود برای تغذیه چاههای فلاورجان است معاون بهره برداری سازمان آب منطقه ای استان اصفهان گفت: باز شدن آب زاینده رود با حجم ۱۰۰ متر مکعب در روزهای اخیر برای تغذیه چاههای فلاورجان از سد نکو آباد مبارکه انجام شده است.  به گزارش فالنا به نقل از ایرنا، در

آب رها شده در بستر زاینده رود برای تغذیه چاههای فلاورجان است

معاون بهره برداری سازمان آب منطقه ای استان اصفهان گفت: باز شدن آب زاینده رود با حجم ۱۰۰ متر مکعب در روزهای اخیر برای تغذیه چاههای فلاورجان از سد نکو آباد مبارکه انجام شده است.

 به گزارش فالنا به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر اهالی اطراف منطقه پایین دست رودخانه زاینده رود در ناحیه غربی اصفهان شاهد جاری شدن آب با حجم کم روی بستر خشک زاینده بودند. 

علی بصیر پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: رها سازی این میزان آب مشکلی در تخصیص سهمیه آب کشت پاییزه ایجاد نمی کند.
وی ذخیره کنونی سد زاینده رود را حدود ۵۲۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: اواسط آبان، زمان رهاسازی آب برای کشت پاییزه است.
بصیرپور مردم اصفهان را به صرفه جویی و مصرف بهینه آب دعوت کرد و گفت: امید است با تدابیر اندیشیده شده ، آب شرب مردم اصفهان در تابستان امسال بدون مشکل و قطعی تامین شد.
زاینده رود که زمانی پر آب ترین رودخانه دائمی منطقه مرکزی کشور به شمار می رفت در سال های اخیر به سبب بروز پدیده ادواری خشکسالی ، تغییرات اقلیم ، بازگذاری بیش از اندازه و مدیریت چندگانه از سراب تا پایاب ، به رودی خشک و فصلی بدل شده است.
هم اکنون بر اساس تصمیم کمیته ای پنج نفره از مسئولین استان اصفهان و با توجه به میزان بارش های جوی و نیز حجم ذخیره آب در سد زاینده رود ، بهار و پاییز هر سال حجم خروجی سد زاینده رود برای تامین آب کشت غله در شرق اصفهان افزایش می یابد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc