کد خبر : 1302
تاریخ انتشار : شنبه 14 شهریور 1394 - 4:57

مایه‌کوبی بیش از ۷ هزار قطعه طیور بومی بر علیه نیوکاسل در فلاورجان

مایه‌کوبی بیش از ۷ هزار قطعه طیور بومی بر علیه نیوکاسل در فلاورجان

سرپرست شبکه دامپزشکی فلاورجان گفت: بیش از ۷ هزار قطعه طیور بومی در شهرستان فلاورجان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند. به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر سید اکبر حسینی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی و واگیردار شایع در میان بسیاری از انواع پرندگان است، اظهار کرد: این بیماری از بیماری‌های

سرپرست شبکه دامپزشکی فلاورجان گفت: بیش از ۷ هزار قطعه طیور بومی در شهرستان فلاورجان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر سید اکبر حسینی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی و واگیردار شایع در میان بسیاری از انواع پرندگان است، اظهار کرد: این بیماری از بیماری‌های شایع در مزارع پرورش طیور صنعتی و طیور بومی بوده که می‌تواند دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی را درگیر ‌کند.
وی با تاکید بر اینکه تنها راههای قابل اطمینان برای جلوگیری از بیماری نیوکاسل رعایت بهداشت و امنیت زیستی و واکسیناسیون است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۲۵۰ هزار قطعه طیور بومی اعم از مرغ، خروس، کبک، بلدرچین، کبوتر و بوقلمون توسط بخش دولتی و خصوصی شهرستان فلاورجان و به صورت رایگان علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

سرپرست شبکه دامپزشکی فلاورجان با اشاره به اینکه انتقال بیماری به طور طبیعی از راه ترشحات، فضولات و تماس آن‌ها با طیور سالم صورت می‌گیرد، افزود: اسهال، پیچش گردن، سیاه شدن تاج و ریش، بی‌اشتهایی، تب و مرگ و میر بالا و ناگهانی از مهم‌ترین علائم بروز این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام واکسیناسیون و مراقبت شاهد هیچ‌گونه بیماری در شهرستان نباشیم.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc