کد خبر : 1319
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 11:55

تولید سالانه ۲۰۰تن محصول گلخانه ای در استان اصفهان

تولید سالانه ۲۰۰تن محصول گلخانه ای در استان اصفهان

تا پایان امسال ۶۰هکتار به سطح گلخانه های استان اصفهان افزوده می شود.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این استان با تولیدسالانه ۲۰۰ هزار تن محصول گلخانه ای رتبه سوم را در کشور داردگفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، هزار و۷۵۰ هکتار به سطح گلخانه های این

تا پایان امسال ۶۰هکتار به سطح گلخانه های استان اصفهان افزوده می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این استان با تولیدسالانه ۲۰۰ هزار تن محصول گلخانه ای رتبه سوم را در کشور داردگفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، هزار و۷۵۰ هکتار به سطح گلخانه های این استان اضافه می شود.
رئیس زاده افزود: این افزایش سطح برای ۱۷ هزارنفر اشتغال ایجاد می کند و ۴۳۸ هزارتن محصول برداشت می شود.
وی با اشاره به فعالیت ۳هزار و۴۰۰گلخانه دار در این استان گفت:در هزار و۲۵۰ هکتار ازگلخانه های استان اصفهان انواع سبزی وصیفی همچون خیار ،گوجه ،بادمجان وفلفل دلمه کشت می شود.
رییس زاده با بیان اینکه در این گلخانه ها زمینه اشتغال ۱۲هزار و۵۰۰ نفر بصور مستقیم فراهم شده گفت:فلاورجان ،مبارکه ،اصفهان، خمینی شهر ،تیران وکرون ودهاقان از شهرستان هایی است که در آن محصولات گلخانه ای کشت می شود.
وی با اشاره به اینکه ۷۰درصدمحصولات این گلخانه ها به کشورهای اروپایی ،آسیای میانه وحاشیه خلیج فارس صادر می شود افزود:پارسال با افزایش ۲۰ درصدی تولید این محصولات در مقایسه با پارسال ۵۰ هزار تن محصول به ارزش ۶۰ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc