کد خبر : 13190
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 19:21

مراسم روز شهرستان فلاورجان برگزار شد

مراسم روز شهرستان فلاورجان برگزار شد این مراسم با حضور اصغر هدایت فرماندار وائمه جمعه شهرستان وبخشداران وشهرداران ومسئولین انتظامی ونظامی .خانواده شهدا وجانبازان وعموم مردم شهرستان برگزار کردید مراسم گرامیداشت روز شهرستان فلاورجان با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان در محل مصلی شهر پیربکران برگزار شد. برای دومین بار در شهرستان فلاورجان

مراسم روز شهرستان فلاورجان برگزار شد
این مراسم با حضور اصغر هدایت فرماندار وائمه جمعه شهرستان وبخشداران وشهرداران ومسئولین انتظامی ونظامی .خانواده شهدا وجانبازان وعموم مردم شهرستان برگزار کردید
مراسم گرامیداشت روز شهرستان فلاورجان با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان در محل مصلی شهر پیربکران برگزار شد.
برای دومین بار در شهرستان فلاورجان مراسم روز شهرستان برگزار می گردد اولین مراسم در سال گذشته در شهر فلاورجان برگزار کردیدودومین مراسم امسال در شهر پیربکران برگزار کردید
در چنین روزی دلاورمردان شهرستان فلاورجان با رشادت های خود در عملیات خیبر حماسه بزرگی خلق کرده و به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان انتخاب شد.
حجت الاسلام کیانی امام جمعه محترم پیربکران ضمن خیرمقدم گویی به حضار محترم جلسه، سخنان خود را با تفسیری از آیه شریفه ” و لا تحسبنّ الذّین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتا بل احیاء عند ربّهم یرزقون” آغاز نمود و عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. وی گفت: ملت ایران در آستانه امتحان بزرگی است و قرار است نفس تازه ای در روح مدیریتی کشور دمیده شود. انسان در هر برهه ای از زمان یک وظیفه ای دارد، یک روز در مقابل دشمنان باید دست به تفنگ شویم که شهدا این وظیفه و تکلیف را انجام دادند، گاهی هم انجام وظیفه، جنگ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است، هفتم اسفند روز جنگ اقتصادی و سیاسی ایران در برابر دشمن است. ایشان با اشاره به وظیفه بسیار سنگین ملت شریف ایران در انتخاب اصلح ترین نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: هر یک رأی افراد واجد شرایط، تیری است به قلب دشمنان اسلام و حضور در انتخابات برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
در ادامه حجت الاسلام طیبی فر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان خصوصا ۱۴۵ شهید عملیات خیبر گفت: هیچ زبانی قدرت تشکر از خانواده های شهدا را ندارد، آن ها فرزندان و سرمایه های زندگی شان را تحت فرمان ولی فقیه زمان امام خمینی (ره) بدرقه و راهی جبهه ها کردند. شهدا و خانواده هایشان کاری کردند که با عقول مادی قابل درک نیست. امروز باید بدانیم شهدا برای چه رفتند؟ به فرمان چه کسی رفتند؟ آیا غیر از این است که در اکثر وصیت نامه های شهدا سفارش به حفظ انقلاب و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه شده؟
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام صادق(ع) با اشاره به بیانات امام خامنه ای در آستانه انتخابات گفت: دشمن حرفش را از طرف آدم های موجه می زند، اگر دشمن از کسی تعریف می کند، ببینید که او چه دسته گلی به آب داده است که مورد حمایت بیگانگان قرار گرفته تا در مهم ترین مراکز تصمیم گیرنده کشور به عنوان مهره نفوذی راه یابد.
وی افزود: دشمن با شکست های مکرر که در فتنه ۸۸ و قبل از آن در کودتاها و ماجرای کوی دانشگاه تهران مواجه شد، فهمید که این انقلاب یک رهبر و دیدبان بصیر و مردمی با روحیه بسیجی دارد پس دشمن درصدد است تا از طریق نفوذ، انقلاب اسلامی را از درون از بین ببرد.
حجت الاسلام طیبی فر گفت: آیا کسانی که به نظام و ولایت فقیه لطمه می زنند، خون شهدا را پایمال نمی کنند؟ ایشان متذکر شد که گرامی داشت یاد و خاطره شهدا تنها این نیست که عکس آن ها را حفظ کنیم و برایشان مراسم برگزار کنیم، گرامی داشت یاد و خاطره شهدا یعنی دانستن اندیشه آن ها که بالاترین اندیشه آن ها اطاعت از ولایت فقیه بوده است.
در پایان مسئول ستاد کنگره سرداران و ۱۳۰۰ شهید شهرستان فلاورجان به تشریح عملیات خیبر در منطقه هورالهویزه پرداخت و گفت: سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، به‌ منظور غافل‌گیر کردن‌ دشمن‌، انهدام‌ نیروهای‌ سپاه‌ سوم‌ دشمن‌ و استفاده‌ از ضعف‌ و ناتوانی‌ او درعملیات‌ آبی‌ و خاکی‌ و … عملیات‌ خیبر را در این‌ منطقه‌ طراحی‌نمود. این‌ عملیات‌ در تاریخ‌ سوم‌ اسفند ماه‌ ۱۳۶۲ با رمز مقدّس‌ یارسول‌ الله‌ آغاز گردید. رزمندگان‌، با سرعت‌ عمل‌ از چند محور باعبور از میان‌ تله‌های‌ انفجاری‌ و بشکه‌های‌ آتش‌زا و سنگرهای‌ کمین‌ ودیگر مواضع‌، بر سر دشمن‌ فرود آمده‌ و در یک‌ هجمه‌ی‌ بی‌امان‌، موفق‌ شدند چندروستای‌ عراقی‌ را آزاد کنند و تعدادی‌ از یگان‌های‌مستقر در جریزه‌ را به‌ هلاکت‌ رسانند. دشمن از موانع طبیعی نیز به منظور ایجاد اطمینان بیشتر بهره می گرفت. در این میان، رودخانه عریض اروند و منطقه وسیع هورالعظیم از نگرانی دشمن نسبت به تهاجم قوای ایران کاسته بود. این موضوع در منطقه هورالعظیم بیشتر مشهود بود، به طوری که دشمن هیچ گونه مانعی را برای ایجاد پدافند در غرب این منطقه در نظر نگرفته بود. عراق هرگز نمی پنداشت آب گرفتگی وسیع هورالعظیم برای نیروهای پیاده ایران قابل عبور باشد؛ و نیز گمان نمی کرد قوای مسلح ایران تلاش اصلی خود را در این منطقه قرار دهند.
عملیات خیبر که به آزاد سازی منطقه ای به وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر مربع در هور، ۱۴۰ کیلومتر مربع در جزایر مجنون و ۴۰ کیلومتر مربع در طلاییه انجامید، موجب افزایش عزم بین المللی در جهت کنترل ایران و جلوگیری از شکست عراق گردید؛ به گونه ای که از تاریخ ۳/۱۲/۱۳۶۲ (زمان آغاز عملیات خیبر) تا تاریخ ۳۰/۷/۱۳۶۳ تعداد ۴۷۴ طرح صلح از سوی ۵۴ کشور مختلف جهان ارایه شد. شورای امنیت سازمان ملل نیز در تاریخ ۱۱/۳/۱۳۶۳ قطعنامه۵۵۲ خود را در خصوص پایان دادن به جنگ ایران و عراق تصویب نمود. این در حالی بود که هیچ یک از قطعنامه و طرح های مذکور نظر ایران را تامین نمی کرد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc