کد خبر : 1321
تاریخ انتشار : جمعه 20 شهریور 1394 - 12:14

امام جمعه فلاورجان: بعضی‌ها با اصرار شیطان بزرگ را فرشته نجات جلوه می‌دهند

امام جمعه فلاورجان: بعضی‌ها با اصرار شیطان بزرگ را فرشته نجات جلوه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام محمد قدوسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فلاورجان گفت: از عوامل شکل‌دهنده زندگی اسلامی دوست داشتن و دشمن داشتن برای خدا است که علل و اسبابی دارد، شامل ایمان و عمل صالح، افرادی که اهل ایمان و عمل صالح هستند به‌زودی خداوند محبت نسبت به

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام محمد قدوسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فلاورجان گفت: از عوامل شکل‌دهنده زندگی اسلامی دوست داشتن و دشمن داشتن برای خدا است که علل و اسبابی دارد، شامل ایمان و عمل صالح، افرادی که اهل ایمان و عمل صالح هستند به‌زودی خداوند محبت نسبت به او را در دل مردم ایجاد می‌کند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ ای علی خداوند به دوستان خود، دوستی، محبت و بزرگی عطا کرده و با حسن خلق و خوش‌اخلاقی، مودت و دوستی را ثابت و استوار می‌کند.

امام‌جمعه فلاورجان با اشاره به لزوم روی آوردن قلبی به سمت خدا، اظهار داشت: طبق فرمایشات رسول خدا تا می‌توانید خود را از هم‌وغم دنیا فارغ کنید، پس هر کس با قلب خود به‌سوی خدا روی آورد خداوند قلب‌های بندگانش را به‌سوی او قرار می‌دهد و نمونه بارز چنین مسئله‌ای عنایت خداوند در مقبولیت مردمی امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام قدوسی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته فلاورجان با اشاره به مناسبت‌های هفته ازجمله، ۲۰ شهریور سالگرد شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی در سال ۶۰ و حمله هوایی هواپیمای مسافربری به دو برج ۱۱۰ طبقه در نیویورک گفت: در این حادثه اتفاقاتی رخ‌داده که دولت آمریکا در طول چهارده سال اجازه تحقیق در مورد علل آن را نداده است.

وی افزود: همچنین روز ۲۲ شهریور سالروز امضای قرارداد ننگین سازش میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین و صهیونیست‌ها است که باعث اختلاف بین مبارزان فلسطینی شد.

امام‌جمعه فلاورجان با اشاره به مناسبت آخر ذی‌القعده و سالروز شهادت امام جواد (ع)، گفت: شهادت این امام بزرگوار با امام حسین (ع) شباهت‌هایی دارد. همچنین امام جواد (ع) در حدیثی فرموده‌اند «ستمکار و یاری کننده ستمکار و کسی که راضی به ستم است، هر سه شریک به گناه هستند».

حجت‌الاسلام قدوسی در ادامه بیان داشت: اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج است که بهتر بود نوشته می‌شد روز ازدواج اسلامی چراکه امروزه مشکلات ازدواج باعث شده سن ازدواج بیشتر شود، درحالی‌که ساده گرفتن مراسم ازدواج در بین اهل‌بیت رواج فراوانی داشت.

وی با برشمردن برخی آسیب‌ها و دلایل تأخیر در ازدواج جوانان اظهار داشت: نگاه نکردن به ثروت خانواده‌ها، سخت‌گیری نکردن پدر و مادر در مراسم خواستگاری، تأکید بر مؤمن و متدین بودن زوج یا زوجه و تهیه جهیزیه به‌قدر نیاز زوجین از مواردی است که برای تسریع در امر ازدواج جوانان باید رعایت شود.

امام‌جمعه فلاورجان تأکید کرد: نباید نسبت به ازدواج جوان‌ها بی‌تفاوت باشیم، چراکه دشمن می‌خواهد نسل مسلمان ایجاد و ازدیاد نشود اما متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی و دولتی هنوز نسبت به امر ازدواج بی‌تفاوت هستند.

حجت‌الاسلام قدوسی با اشاره به تعیین اعضای شورای عالی مجازی به دستور رهبر معظم انقلاب، گفت: امروزه دنیا از فضای مجازی در راه اهداف پلید خود استفاده می‌کند و آمریکا از طریق اینترنت رایگان اطلاعات مردم مخصوصاً مسلمانان را به دست می‌آورد.

وی تأکید کرد: بر ما لازم است از فضای مجازی در راه فرهنگ دین و هویت اسلامی استفاده کنیم و البته حضرت آقا چندین سال است که این دغدغه را دارند.

امام‌جمعه فلاورجان با اشاره به موضوع برجام هم تصریح کرد: در بررسی برجام، مجلس شورای اسلامی نقش اساسی را دارد، چراکه به فرموده امام راحل مجلس عصاره فضائل ملت ما است.

حجت‌الاسلام قدوسی با بیان نکاتی از خلاصه سخنان رهبر انقلاب در روز چهارشنبه، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبری و امام خمینی (ره) آمریکا شیطان بزرگی است که نباید گذاشت دوباره در کشور نفوذ کند، البته بعضی اصرار دارند شیطان بزرگ را فرشته نجات جلوه دهند.

وی افزود: مذاکره با آمریکا در غیر از موضوع هسته‌ای ممنوع است و تصور صهیونیست‌ها نیز از بهره بردن از مذاکرات هسته‌ای خیال خامی بیش نیست.

امام‌جمعه فلاورجان با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از نظارت شورای نگهبان، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود از شورای نگهبان و جوانان انقلابی حمایت قاطعی داشتند، بنابراین مسئولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند.

حجت‌الاسلام قدوسی در پایان با اشاره به برگزاری دعای ندبه در روز ۱۵ آبان سال جاری در مصلای نماز جمعه فلاورجان و پخش مستقیم از شبکه یک سیما، از مردم برای فضاسازی در این موضوع درخواست کمک و یاری کرد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc