کد خبر : 13636
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 - 22:32

عامل گرانی «پیاز» چیست؟

عامل گرانی «پیاز» چیست؟ رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: دلیل گرانی پیاز صادرات بی‌رویه است چراکه هر چند روز یک‌بار پیازها برای صادرات خریداری می‌شود که سبب داغ شدن بازار شهرستان‌ها شده و بر همین اساس قیمت افزایش می‌یابد. ،ناصر اُطرَج درباره میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار اصفهان

1514374_609عامل گرانی «پیاز» چیست؟
رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: دلیل گرانی پیاز صادرات بی‌رویه است چراکه هر چند روز یک‌بار پیازها برای صادرات خریداری می‌شود که سبب داغ شدن بازار شهرستان‌ها شده و بر همین اساس قیمت افزایش می‌یابد.
،ناصر اُطرَج درباره میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار اصفهان اظهار داشت: در سطح میدان تره‌بار اطلاعیه مبنی اینکه هیچ واحدی حق فروش بار قاچاق ندارند، درج شده اما برخی از موارد پیش می‌‌آید که بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن نظارت دارند تا با کوچک‌ترین تخلف برخورد کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان میوه قاچاق تاکنون کشف شده، افزود: برخی موارد میوه قاچاق وجود داشته که توسط بازرسان شناسایی و کشف شده‌اند.
رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت برخی از اقلام میوه و تره‌بار مانند پیاز و نارنگی بالا است، خاطرنشان کرد: نوسان قیمت پیاز ۲ علت دارد و علت اصلی آن این است که سال گذشته پیاز بسیاری تولید شد و برخی از مزرعه‌داران ضرر کردند به همین دلیل سطح کشت پیاز امسال بین ۲۰ تا ۳۰ کاهش یافت.
وی تصریح کرد: دومین دلیل گرانی پیاز صادرات بی‌رویه است که هرچند روز یک‌بار پیازها برای صادرات خریداری می‌شود که سبب داغ شدن بازار شهرستان‌ها شده و برهمین اساس قیمت افزایش می‌یابد و این مسئله تنها در اصفهان نبوده و در همه کشور به این‌گونه است.
اُطرَج درباره افزایش قیمت میوه‌های شب عید بیان کرد: در بازار میوه‌هایی همچون سیب و پرتقال به این دلیل که به وفور موجود است، افزایش قیمت نداریم و از طرفی دیگر شرکت تعاونی روستایی جهاد کشاورزی نیز سیب و پرتقال خریداری کرده‌اند که این هم سبب ثبات قیمت می‌شود.
وی درباره تنوع میوه‌ها در شب عید گفت: سیب و پرتقال به‌وفور موجود بود اما نارنگی کم است و بهترین راه برای جبران این کمبود این است که برای ایام پایانی سال نارنگی از پاکستان وارد شود و در دیگر اقلام نیز مانند خیار و کیوی نیز مشکلی نداریم.
رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان درباره نظارت بر قیمت میوه شب عید در بازار اظهار داشت: بازرسان اتحادیه، اصناف و صنعت و معدن همه‌روزه از ساعت ۴ صبح در میدان تره‌بار حاضر هستند و بر فروش اقلام نظارت دارند.
اُطرَج درباره اجرای طرح میوه‌های ارزان و دولتی افزود: امسال دولت به میزانی مشخص میوه خریداری کرده که در سطح کشور توزیع می‌شود که قیمت آن از نرخ بازار پایین‌تر است البته امسال با توجه به وفور میوه در بازار نیاز چندانی به این کار نبود.
منبع: تسنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc