کد خبر : 14684
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 12:15

اهمیت جایگاه ورزش در سبد کالای خانواده‌ها/ مسئول امور بانوان معرفی نشده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان گفت: جلب‌ توجه خانواده‌ها به موضوع اهمیت دادن به فعالیت‌های ورزشی فرزندان و تقبل برخی هزینه‌های مرتبط با آن؛ در پرتو آگاه‌سازی سبب خواهد شد جایی برای ورزش در سبد کالای خانواده‌ها باز شود. مهدی مرادی : ۳۴ هیأت ورزشی فعال در بخش بانوان در فلاورجان؛ سهم چشمگیری

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان گفت: جلب‌ توجه خانواده‌ها به موضوع اهمیت دادن به فعالیت‌های ورزشی فرزندان و تقبل برخی هزینه‌های مرتبط با آن؛ در پرتو آگاه‌سازی سبب خواهد شد جایی برای ورزش در سبد کالای خانواده‌ها باز شود.moradi 3_1
مهدی مرادی : ۳۴ هیأت ورزشی فعال در بخش بانوان در فلاورجان؛ سهم چشمگیری در ورزش بانوان این شهرستان دارند به‌طوری‌که با برگزاری کلاس‌های متعدد در شهر و روستا؛ روند فعالیت‌ها رو به افزایش است.
وی افزود: در روستاها توسط بهیار محل؛ فضایی در اختیار ما قرار داده‌شده تا بتوانیم با برپایی خانه‌های ورزشی و در نظر گرفتن امکاناتی همچون تشک تاتمی، میزهای فوتبالدستی و غیره در آن مکان؛ همچنین اعزام مربیان بالغ‌بر ۱۳ روستا را تجهیز کنیم.
این مسئول تصریح کرد: هدف ما دسترسی آسان روستاییان به امکانات ورزشی است چراکه در قبال آن هیچ‌گونه هزینه‌ای از مردم روستا دریافت نشده است.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان سرانه ورزشی پایینی دارد اما ما سعی کرده‌ایم با حمایت و همکاری دیگر ادارات، ارگان‌ها و بعضی شرکت‌ها که توان مالی خوبی دارند این ضعف را جبران کنیم؛ همچنین باید یادآور شوم که در این رابطه از حمایت فرماندار و نیز نماینده شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی که با در نظر گرفتن اعتباراتی به امر ورزش کمک کرده است بسیار برخوردار هستیم.
مرادی اظهار داشت: در پایان تابستان سال گذشته در ارتباط با برگزاری فستیوال والیبال و انجام مسابقات در رده‌های نونهالان و نوجوانان و اهدای جوایز؛ جلساتی با خانواده‌های این ورزشکاران صورت گرفت تا هرچقدر که در توانایی مالی‌شان هست؛ مبلغی را کمک کنند.
وی تأکید کرد: حتی با کمک خانواده‌های ورزشکاران ۷۰ درصد هزینه‌های اعزام به مسابقات تأمین‌شده زیرا ما می‌خواهیم ورزش را در سبد کالای خانواده‌ها به‌گونه‌ای قرار دهیم که علاوه بر مهم دانستن تهیه خوراک و پوشاک برای بچه‌ها؛ به فعالیت‌های ورزشی‌شان نیز اهمیت دهند.
پتانسیل بالای فلاورجان در قهرمان‌پروری
این مقام مسئول عنوان کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ با مشکل اعتبار و بودجه مواجه بودیم و حمایت لازم انجام نگرفت؛ به‌طورکلی فلاورجان شهرستان کم‌درآمدی است و بضاعت شرکت‌های صنعتی هم در آن حدی نیست که بتوانند با ما همکاری داشته باشند؛ به همان میزان اسپانسرها هم کم هستند بنابراین طی جلساتی که با هیأت‌های ورزشی صورت گرفت و متقابلاً هیأت‌ها هم با خانواده‌های ورزشکاران تعامل برقرار کردند، سعی در برطرف کردن این مشکلات شد.
وی بیان کرد: شهرستان فلاورجان پتانسیل خوبی درزمینهٔ قهرمان‌پروری و نیروهای متخصص دارد به‌طوری‌که در رشته‌های مختلف مانند بدمینتون (پیوند اعضا) مریم رحمانی و مرضیه کمالی در سطح جهانی مدال‌آور بوده‌اند و الهام فرهمند که در تیم ملی فوتبال بانوان رده سنی بزرگسالان عضویت دارد.
مرادی با اشاره به اینکه بانوان فلاورجانی در رشته‌های رزمی ازجمله ووشو در سطح کشوری صاحب عناوین قهرمانی هستند، یادآور شد: بالغ‌بر ۶ هزار ورزشکار بانو در فلاورجان سازمان‌دهی شده بر اساس بیمه داریم؛ همچنین باوجود مربیان مجرب همواره تلاش کرده‌ایم ارتقای سطح مربیگری داشته باشیم؛ بدین ترتیب به‌جرئت می‌توان گفت بانوان همگام با ورزش آقایان در رقابت‌ها حضوری فعال دارند.
وی گفت: فضاهای ورزشی پاسخگوی نیاز بانوان ورزشکار نیست اما کاری که انجام داده‌ایم کلیه فضاهای ورزشی از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر در اختیار بانوان قرارگرفته است.
تجلیل از قهرمانان و مربیان شهرستان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان خاطرنشان کرد: متأسفانه ما فاقد مسئولی در امور ورزش بانوان شهرستان هستیم این در حالی است که اداره ورزش و جوانان استان اصفهان شخصی را معرفی نکرده؛ در واقع باید گفت یکی از نیازهای ضروری‌مان در بخش بانوان همین مسئله است که درخواست داریم هر چه زودتر مشخص شود.
وی افزود: رشته‌های شاخص در حوزه بانوان این ورزش‌ها را شامل می‌شوند؛ تکواندو، فوتبال، فوتسال، ووشو، بدمینتون، هندبال و دوومیدانی که بیشترین مقام‌ها را نیز داشته‌اند؛ همچنین از این تیم‌ها نفراتی به تیم‌های استانی راه‌یافته‌اند، لازم به ذکر است که تیم فوتسال بانوان شهرستان فلاورجان به عنوان نماینده استان در لیگ کشوری شرکت داشته و در رتبه چهارم جای گرفته است.
مرادی تصریح کرد: ۲۳ اردیبهشت‌ماه جاری طی مراسمی از قهرمانان و مربیان شهرستان که حدوداً ۳۰۰ نفر هستند تجلیل خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در شهرستان باوجود کمبود امکانات رفاهی و تفریحی برای بانوان و با توجه به اینکه این افراد در معرض بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان و افسردگی قرار دارند؛ تمام تلاشمان این بوده که با آگاهی دادن به آن‌ها هر چه بیشتر به سمت ورزش سوق داده شوند.
این مسئول در پایان گفت: از نواب رئیس هیأت‌های ورزشی شهرستان فلاورجان که خودشان بانو هستند و زمینه رشد و پیشرفت ورزش بانوان را در اولویت قرار داده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.
منبع :فارس.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc