کد خبر : 15757
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 11:23

نماینده مردم فلاورجان: وابستگی وارداتی عاملی برای تهدیدات امنیت غذایی در آینده

سیدناصر موسوی لارگانی   درباره وابستگی وارداتی  به محصولات کشاورزی ،گفت:   وابستگی به واردات محصولات کشاورزی  ما را با خطر تهید امنیت غذایی روبرو می کند،بنابراین راهکار های اساسی برای افزایش راندمان  تولید استفاده بهینه از آبهای  مرزی، قنات ها و آبیاری نوین  است که باید در قالب  یک برنامه ریزی جامع عملیاتی شود. نماینده  مردم فلاورجان

سیدناصر موسوی لارگانی   درباره وابستگی وارداتی  به محصولات کشاورزی ،گفت:   وابستگی به واردات محصولات کشاورزی  ما را با خطر تهید امنیت غذایی روبرو می کند،بنابراین راهکار های اساسی برای افزایش راندمان  تولید استفاده بهینه از آبهای  مرزی، قنات ها و آبیاری نوین  است که باید در قالب  یک برنامه ریزی جامع عملیاتی شود.

نماینده  مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمین های بایر کشاورزی با آبیاری نوین آماده کشت می شود،  یادآورشد:اعلام می کنند ۹۰ در صد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود،اما بنده به عنوان وکیل مردم این موضوع را قبول ندارم زیرا  در کشور ما صنایع و آب آشامیدنی نیز مصرف بالایی دارد.

موسوی لارگانی،افزود: اگرما خواهان استفاده بهینه  از منابع آبی در صنعت کشاورزی هستیم؛باید آبیاری به طریق نوین   را جایگزین آبیاری غرقابی کنیم  و از همین  رو در زمینه آبیاری تحت فشار،قطره ای و بتونی کردن  نهرهای سنتی درمجلس  مصوب کردیم ۸۵ درصد بهای آن را دولت پرداخت  کند و۱۵ درصد را کشاورز پرداخت کند.

وی با بیان  اینکه با توجه به ظرفیت  ۴ فصل در صنعت کشاورزی می توانیم راندمان تولید  را به نحو مطلوبی افزایش دهیم ،ادامه داد:  بطور مثال  در جلسه ای که با سفیر اکراین داشتیم  به این موضوع اشاره کرد که ما در طی دو سال ۱۰۰ میلیون تن گندم تولید کرده ایم این امر نشان می هد که اکراین  توانسته در زمینه تولید گندم از تمام ظرفیت های اقتصادی  کشاوزی استفاده بهینه کند.

وی،یادآورشد:صرفه جویی در هزینه  تولید با مصرف بهینه منابع  آبی امکان پذیر است؛باید  تلاش کرد در بحث کشاورزی و امنیت غذایی نه تنها به خودکفایی برسیم بلکه در صادرات هم مثمرثمر عمل کنیم.

نماینده  مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه  قنات های کشور نیازمند  لایروبی  هستند،گفت: برخی از کشورهای جهان با میزان منابع بسیار پایین ساختار کشاورزی پیشرفته ای  را  نهادینه کرده اند./

خبرگزاری خانه ملت

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc