کد خبر : 16150
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1395 - 18:00

فرماندار فلاورجان: سال ۹۴بالغ بر ۵۰ طرح در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام شد/ایجاد ۷۸۰ کارگاه آموزشی و۱۳۰ نمایشگاه

فرماندار فلاورجان در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر : سال ۹۴بالغ بر ۵۰ طرح در حوزه مقابله انجام شد/ایجاد ۷۸۰ کارگاه آموزشی و۱۳۰ نمایشگاه مهندس اصغر هدایت، فرماندار فلاورجان در جمع  اصحاب رسانه اظهارداشت: روز ششم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر می باشد پدیده اعتیاد به مواد مخدر به عنوان بلای خانمان

فرماندار فلاورجان در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر : سال ۹۴بالغ بر ۵۰ طرح در حوزه مقابله انجام شد/ایجاد ۷۸۰ کارگاه آموزشی و۱۳۰ نمایشگاهIMG_20160704_153828
مهندس اصغر هدایت، فرماندار فلاورجان در جمع  اصحاب رسانه اظهارداشت:
روز ششم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر می باشد پدیده اعتیاد به مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوزی است که جوامع بشری را در دامان خودش گرفتار کرده است. در این قرن کمتر کشوری را می توانیم پیدا کنیم که گرفتار این اختاپوس هراس آور نباشد. اعتیاد در جوامع بشری به لحاظ تجارت میلیاردی که دارد از طرفی انگیزه تجاری و از طرف دیگر روح استکباری که به خصوص برای کشور ما دنبال می شود و هر روز به دنبال افزودن کشور ما  به جمع مواد مخدر هستند و امید به زندگی را از جوامع ما می گیرند.
بحران مواد مخدر در کنار سه بحران جهانی فقر و نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای به عنوان موضوع چهارم معرفی می شود .
اعتیاد به مواد مخدر از نظر تجاری در کنار تجارت هایی همچون اسلحه، نفت و تروریسم به عنوان چهارمین صنعت دنیا است و ابرقدرت ها به دنبال این هستند که به نوعی کشور ما را از نظر منابع انسانی تضعیف کنند.
پیامدهای اعتیاد از نظر بهداشتی:مصرف مواد و عوارض آن به عنوان یکی از چهار عوامل مرگ و میر در کنار تصادفات و سکته های قلبی و سوختگی می باشد که در کشور ما نزدیک به ۳۰ هزار نفر را به کام مرگ می کشاند.
پیامدهای اعتیاد از نظر اقتصادی:سالیانه دهها میلیارد تومان خسارت ایجاد می کند و از نظر خسارت مادی بدون احتساب خسارات معنوی آن در امر مبارزه بامواد مخدر به کشور ما تحمیل می شود. از لحاظ اقتصادی نیز بدون لحاظ ارتباط مستقیم استفاده از مواد مخدر باعث ایجاد فزاینده ی جرائم، افزایش آمار زندانیان و ورود به زندان بودیم به طوری که جرائمی مثل شرارت، قتل و اعمال منافی عفت رشد قابل ملاحضه ای کرده و باعث ایجاد طلاق، همسر آزاری، کودک آزاری و قتل و دیگر موارد بوده است.
براساس آماری که وجود دارد ۵۵ درصد طلاق ها ریشه در اعتیاد دارد. ۵۰ درصد زندانیان به طور مستقیم مربوط به مواد مخدر می باشند و همچنین ۷۵ درصد به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به مواد مخدر می باشند.
در حوزه ی فرهنگی به لحاظ هنجار مثبت ذهنی که ایجاد شده امروزه مواد مخدر را به عنوان گذراندن اوقات فراغت و کسب لذت آنی و تفریح و دوری از استرس تلقی می شود و جوانان ما را تحریک می کند.
IMG_20160704_154001
ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور باهمکاری کلیه ی دستگاه های مربوطه در راستای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش های فراوانی را در دستور کار قرار داده است. باتوجه به تلاش های وزیر کشور و استاندار اصفهان و دبیرخانه ی هماهنگی با مواد مخدر استان اقداماتی در شهرستان انجام شده است. این اقدامات در دو حوزه انجام شده که یکی در حوزه مقابله و دیگری در حوزه ی پیشگیری اقدامات مثبتی انجام شده است.
در حوزه ی مقابله در کشور بالغ بر ۳۷۰۰ شهید و ۱۲۰۰ جانباز تقدیم شده است. شهرستان فلاورجان نیز در این عرصه ۹ شهید تقدیم نموده است.
در سال ۹۴ در این حوزه با اجرای طرح های مختلف که نزدیک به ۵۰ طرح انجام گرفته  و ۴۳۳ کیلوگرم مواد مخدر از انواع مختلف در شهرستان فلاورجان کشف و ضبط گردیده و در ۳ ماهه ی اول سال ۱۳۹۵ با اجرای ۲۶ طرح بالغ بر ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است  و اخیرا هم ۳۷۰ لیتر مواد اولیه روان گردان از نوع شیشه کشف و ضبط گردیده است.
مهندس اصغر هدایت فرماندار شهرستان فلاورجان نیز در مورد عرصه ی پیشگیری اعلام فرموده اند که در سال ۹۴ اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که با تشکیل ۱۳ جلسه که بالغ بر ۹۰ درصد مصوبات آن اجرایی شده این اقدامات  در ۳ حوزه ی مختلف شامل فرهنگی، پیشگیری و درمان و بازپروری و مقابله ای بوده است
ودر همین راستا اقدام به تدوین برنامه ی چشم انداز ۳ ساله برای کمیته های فرهنگی و پیشگیری و درمان و بازپروری نموده که این برنامه   در دستور کار قرار گرفته است.
ایشان عملکرد شهرستان را در حوزه ی فرهنگی را اعلام نمودن
برگزاری ۷۸۰ کارگاه آموزشی که نزدیک به ۴۲۰۰ نفر از اقشار جامعه در این کارگاه شرکت نمودند. برگزاری ۱۳۰ نمایشگاه که قریب به ۳۰۰۰ بازدید کننده از آن دیدن نمودند. اجرای تئاتر خیابانی ونمایش فیلم که ۳۰۰۰ بیننده داشته است. تهیه و توزیع ۱۱ هزار بروشور آموزشی و ۱۳۰۰ جلد کتاب آموزشی و ۲۵۰ بنر آموزشی از مجوعه اقدامات فرهنگی می باشد.
کار بسیار ارزشمندی که در راستای مبارزه با مواد مخدر برگزار شدتوانمند کردن مربیان  در شهرستان به منظور پیشگیری از اقدامات صورت گرفته است
تشکیل گروه های محلی که بیش از ۳۰ گروه محلی ایجاد شده که این کار با استقبال خوبی روبرو شده است که با تشکیل شوراهای پاک و محلی در روستاها که متشکل از امام جماعت و پایگاه بسیج، دهیاری و شورای اسلامی و خانه بهداشت و معتمدین محل که در  ۵۸ روستای شهرستان این شوراها تشکیل شده است.
ایشان در ادامه با اشاره به این نکته که تا حوزه تقاضا به مواد مخدر را کاهش ندهیم در حوزه مقابله با مواد مخدر  موفق نخواهیم بود و باید تلاش کنیم که موضوع مواد مخدر را به عنوان یک موضوع اجتماعی برای تمام مردم حساس باشد و پدر و مادرها باید بدانند که مسئول پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان خودشان هستند.
ایشان نیز با اعلام این که شهرستان فلاورجان به لحاظ اقدامات مثبتی که در این زمینه انجام داده جایگاه خوبی در استان اصفهان دارد و شهرستان فلاورجان جزء ۳ شهرستان برتر در حوزه مقابله با مواد مخدر است.
فرماندار نیز از گروه های مرجعی که کمک نمودند تا این اتفاق بیفتد از جمله روحانیت و ائمه جمعه و فرهنگیان و امام جماعت مساجد تشکر نموده و نیز از بیرون خانه مبارزه با مواد مخدر شهرستان و از مسئولین کمیته های زیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلاورجان و اداره بهزیستی شهرستان فلاورجان و نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تشکر نموده است.
هدایت  فرماندار شهرستان فلاورجان خاطرنشان کرد:  شهرستان فلاورجان شامل ۶ مرکز میان مدت فعال  که در سال ۹۴ حدود ۲ هزارنفر شرکت نمودند و ۱۷ مرکز درمانی   ام ام تی وجود دارد که ۱۸۵۰ نفر در آن شرکت نمودند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc