کد خبر : 19829
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1395 - 8:04

شهرستان فلاورجان با تولید سالانه بیش از صد هزار تن پیاز قطب تولید این محصول در کشور است.

معاون طرح وتوسعه جهاد کشاورزی فلاورجان گفت:در این شهرستان بیش از هزار هکتار زمین زیر کشت پیاز است که پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هزارتن پیاز برداشت شود . سید ابوالفضل رضوی افزود: در یک سال گذشته برای کشاورزان زراعی بیش از ۱۰ دوره کلاس های آموزشی برگزار شده که موجب رشد ۴ برابری

معاون طرح وتوسعه جهاد کشاورزی فلاورجان گفت:در این شهرستان بیش از هزار هکتار زمین زیر کشت پیاز است که پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هزارتن پیاز برداشت شود .%d9%82%d8%b7%d8%a8-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%b2
سید ابوالفضل رضوی افزود: در یک سال گذشته برای کشاورزان زراعی بیش از ۱۰ دوره کلاس های آموزشی برگزار شده که موجب رشد ۴ برابری محصولات زارعی و به ویژه پیاز شده است.
معاون طرح وتوسعه جهاد کشاورزی فلاورجان پیش بینی کرد امسال به دلیل نبود قیمت مناسب و بازار برای خرید پیاز ، ۸۰ درصد از پیاز تولیدی به انبار های پیاز قهدریجان منتقل شوند.
وی گفت : با تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات زارعی در این شهرستان ، ایجاد یک مرکز صنایع تبدیلی نیاز است.
در این شهرستان دو نوع پیاز تولید می شود با نام های پیاز روز کوتاه یا بهاری که در فصل بهار کاشت و در فصل تابستان برداشت و پیاز روز بلند که در اویال بهار کاشت و پاییز برداشت می شود.
برداشت پیاز تا اواخر آبان ماه ادامه دارد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc