کد خبر : 20937
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1395 - 8:58

کشت گندم و جو در منطقه قهدریجان /بازدید از باغات زرشک و پسته/بازدید از کشتارگاه مرغ

کشت گندم وجو در منطقه قهدریجان /بازدید از باغات زرشک و پسته/بازدید از کشتارگاه مرغ  کشت گندم وجو در منطقه قهدریجان آغاز شد . با زمان فرارسیدن فصل کشت غلات عملیات تهیه زمین و بستر بذر جهت کشت محصولات زراعی گندم و جو توسط کشاورزان این منطقه آغاز گردیده است . در همین راستا جهاد

کشت گندم وجو در منطقه قهدریجان /بازدید از باغات زرشک و پسته/بازدید از کشتارگاه مرغ 
کشت گندم وجو در منطقه قهدریجان آغاز شد .
با زمان فرارسیدن فصل کشت غلات عملیات تهیه زمین و بستر بذر جهت کشت محصولات زراعی گندم و جو توسط کشاورزان این منطقه آغاز گردیده است . در همین راستا جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان  اقدام به تهیه بذر اصلاح شده گندم از ارقام ( سیوند ، سیروان ، بکراس و روشن و … و جو رقم نصرت ) و کود مورد نیاز کشاورزان منطقه نموده است و پیش بینی می شود که در صورت جاری شدن آب زاینده رود ، ۳۰۰۰ هکتار گندم و ۱۰۰۰ هکتار جو و در غیر اینصورت ۱۰۰۰ هکتار گندم و ۵۰۰ هکتار جو در منطقه کشت گردد .
 
بازدید از باغات زرشک و پسته شهرستان برخوار 

news-95-09-13zereshk
در مورخه ۳/۹/۹۵ تعدادی از کارشناسان جهاد کشاورزی ، کارشناسان عضو بسیج مهندسین کشاورزی و کشاورزان شهرستان فلاورجان ، از باغات زرشک ، پسته و زعفران شهرستان برخوار بازدید نمودند . این بازدید با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی سپاه و اداره تولیدات گیاهی شهرستان صورت گرفت . هدف از این بازدید در راستای تغییر الگوی کشت و کشت محصولات جدید در شهرستان و همچنین کشت محصولات با نیاز آبی کم و سازگار با منطقه می باشد . بازدیدکنندگان در این بازدید علمی با مراحل کاشت ، داشت و برداشت و مسائل اقتصادی محصولات زرشک ، پسته و زعفران آشنا گردیدند .
بازدید از طرح تولید گوشت مرغ سایز  در کشتارگاه مرغ سپید ماکیان انجام شدnews-95-09-10-morgh
در این بازدید که با حضور مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره امور دام شهرستان از کشتارگاه مرغ سپید ماکیان انجام گرفت از نزدیک با روند اجرای طرح تولید گوشت مرغ به صورت سایز(۱۸۰۰- ۲۲۰۰ گرم) و قطعه بندی (بالای ۲۲۰۰ گرم) بازدید بعمل آمد. 
منبع :جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc