کد خبر : 21233
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 8:02

رکود و تورم در بخش حمل و نقل بیشترین مشکل را برای رانندگان ایجاد کرده

داریوش امانی   مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  در گردهمایی یک روزه انجمن‌های صنفی و تعاونی‌های حمل و نقل رانندگان و کامیون داران کشور در اردوگاه کشوری شهید بهشتی شهر ابریشم شهرستان فلاورجان برگزار شد  با گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی «حمل و نقل و راننده» تصریح کرد: ۲۶ آذر سال

داریوش امانی   مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  در گردهمایی یک روزه انجمن‌های صنفی و تعاونی‌های حمل و نقل رانندگان و کامیون داران کشور در اردوگاه کشوری شهید بهشتی شهر ابریشم شهرستان فلاورجان برگزار شد  با گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی «حمل و نقل و راننده» تصریح کرد: ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ یادآور  رانندگان ایثارگر در ۸ سال دفاع مقدس در جاده‌های سخت و با خودروهای شخصی، حماسه آفریدند و امروز نیز رانندگان، در مراسم اربعین حسینی، از جان مایه گذاشتند با تمام کاستی‌ها تلاش ‌کردند تا راهپیمایی شیعه را به ظهور و نمایان سازند . که این نشان وجایگاه بالای حمل ونقل در کشور است photo_2016-12-12_14-38-49
ایشان در ادامه  با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کالا و مسافر در سراسر کشور توسط رانندگان و کامیون داران جا به می‌شود، اظهار داشت: استان اصفهان نخستین استانی است که راهداری از اداره کل راه و شهرسازی جدا و به حمل ‌و نقل پایانه‌ها ادغام شد . و تعداد پرسنل این سازمان از ۹۰ نفر به ۸۵۰ نفر افزایش پیدا کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  در ادامه افزود :یکی از افتخارات حمل و نقل کشور این است که تا حد ممکن، خدمات این حوزه، به بخش خصوصی واگذار شده است و می‌توان گفت بیش از ۹۸ درصد حمل و نقل در کشور از جمله سرمایه گذاری ناوگان، شرکت‌ها، پایانه‌های بار و مسافر با سرمایه‌گذاری خصوصی انجام شده است.
 امانی با بیان اینکه گردش مالی حوزه حمل و نقل در استان اصفهان به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، از سوی دیگر کارشناسان، تخمین می‌زنند که نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان سرمایه‌گذاری شده است.
امانی با بیان اینکه میزان تصادفات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور کمتر از ۲ درصد است، ادامه داد: زمانی که راهداری به حمل و نقل جاده‌ای تلفیق نشده بود، اعتبارات ما به صورت ملی به ۲۸ میلیارد تومان می‌رسید اما امروز، تنها در حوزه راهداری، ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.
وی گفت: استان اصفهان در احداث مجمتع خدماتی رفاهی، تعداد NGO حمل ونقل  انجمن‌های صنفی، ، زیر ساخت‌های حمل و نقل از جمله شهرک‌های حمل و نقل و پایانه‌های مسافری، جابه جایی بار و تعداد و میزان آزاد راه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به مشکلات رفاهی رانندگان تصریح کرد: نخستین واکنش‌های رکود و تورم در بخش حمل و نقل بروز و ظهور پیدا می‌کند، در ۳ سال اخیر رکود بیشترین مشکل را برای رانندگان ایجاد کرده و جا به جایی بار کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش جا به جایی بار در استان اصفهان ۵.۲ رشد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: البته دولت پیگیری‌هایی را انجام داده و شرایط رو به بهبود است و رشد کنونی، نوید بخش روزهای خوب برای بخش اقتصادی در استان اصفهان است.
امانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت  : اشکالاتی به شرکت‌های حمل و نقل وارد است و تخلفاتی انجام می‌شود که انتظار می‌رود با همکاری نمایندگان  شرکت‌های حمل و نقل این مشکلات برطرف شود، همچنین رانندگان می‌توانند با مشارکت یکدیگر، شرکت تعاونی‌ حمل و نقل تأسیس کنند.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc