کد خبر : 22485
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395 - 11:26

افتتاح رسمی سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران(سیمفا)

به نقل از  روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، در این مراسم دکنر رحمانی فضلی وزیر کشور، مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، خانم ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، انصاری معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی، پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،‌ سردار مومنی

به نقل از  روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، در این مراسم دکنر رحمانی فضلی وزیر کشور، مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، خانم ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، انصاری معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی، پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،‌ سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی و سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا، مهندس خندان‌دل معاون عمران و توسعه شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهندس قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و مدیر امور اجرایی معاینه فنی کشور و تنی چند از معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، جمعی از استانداران و معاونان عمرانی استانداری‌ها و شهرداران کلان‌شهرها و جعی از مدیران مراکز معاینه فنی خودروها حضور داشتند.
در ابتدای مراسم مهندس خندان دل گزارشی در خصوص راه‌اندازی و اجرای آزمایشی سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران(سیمفا) در ۴۴۲ مرکز معاینه فنی سراسر کشور ارائه و چگونگی عملکرد این سامانه را تشریح نمود.
وی همچنین توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته، آمارهای موجود، فعالیت‌های در دست اقدام و اهداف این سامانه بیان داشت و تصریح کرد: سیمفا سامانه جامعی بوده و به سامانه راهور متصل گردیده که با استفاده از این سامانه و حذف عامل انسانی در ثبت اطلاعات خودرو، امکان تخلف و خرید جعلی معاینه فنی وجود نخواهد داشت.
سپس معاون عمران و توسعه شهری و روستائی وزیر کشور گزارشی درخصوص نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی و تامین دو هزار دستگاه واگن مترو برای کلان‌شهرها ارائه نمود.
در ادامه دکتر رحمانی فضلی ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت ایام ا… دهه فجر، برخط کردن مراکز معاینه فنی خودرو را، پیرو مصوبه سال ٩٣ دولت در خصوص آسیب‌شناسی حوزه حمل ونقل و ترافیک و آلودگی هوا از وظایف وزارت کشور دانست و گفت: تا خرداد سال جاری ۴۴۲ مرکز معاینه فنی در سراسر کشور به سامانه سیمفا متصل شده اند.
وزیر کشور اظهار داشت: از بهمن ٩۴ تا خرداد ۹۵ با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، مراکز معاینه فنی کشور به این سامانه متصل شدند و تاکنون، این سامانه کار آزمایشی خود را انجام داده و اکنون به روز شده است.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نوسازی ٢هزار واگن قطار شهری از طریق فاینانس مصوب شده است، افزود: این اقدام با مشارکت تولید کنندگان داخلی و استفاده از حداقل ۵٠ درصد تولید داخل انجام خواهد شد.
وی با اشاره به نوسازی ۴٠ هزار تاکسی ادامه داد: در این زمینه همکاری خوبی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست و کار جمعی قابل توجهی صورت گرفت که در سنوات گذشته تاکنون این حجم نوسازی صورت نگرفته بود.
وزیر کشور اضافه کرد: هدف از این اقدامات، کاهش آلودگی هوا، دسترسی بهتر به حمل و نقل عمومی و جلب رضایت مردم و افزایش ایمنی خودروها بوده است.
پس از آن مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست و سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی گزارش‌هایی در خصوص اقدامات دستگاه‌های ذیربط در موضوعات مزایای سامانه سیمفا، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا و ارتقای ایمنی مطالبی را بیان نمودند.
در ادامه سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران(سیمفا) از سوی معاون اول رییس جمهوری رسما افتتاح شد.
همچنین قرارداد مدیریت طرح تامین وخرید دوهزاردستگاه واگن مترو از سوی مهندس معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و مهندس خندان معاون عمران و توسعه شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حضور معاون اول رئیس جمهور امضاء شد.
در بخش پایانی، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اشاره به سربلندی و پیروزی ملت ایران در تمامی صحنه‌ها طی ۳۸ سال به ایراد سخنانی برای جمع حاضر پرداخت.
دکتر جهانگیری تصریح کرد: برخی روزها هوا در شرایط ناسالم و هشدار دهنده می‌باشد و محدودیت‌هایی توسط سازمان محیط زیست و پلیس اعمال می‌شود به طوری که مشکلات زیست محیطی و آلایندگی هوا امروز به دغدغه اصلی مسئولین و مردم تبدیل گردیده که باید یک تفاهم ملی درخصوص این موضوع مشترک انجام گیرد و در این راستا فرهنگ‌سازی لازم جهت مشارکت همگانی صورت پذیرد.
وی افزود مسایل زیست محیطی نیازمند تمرکز زیاد و بخش عمده مسایل زیست محیطی و آلاینده‌ها در جلسات هیات دولت بررسی گردیده که ۸۰درصد آلایندگی توسط خودروها و وسایل حمل و نقل درون شهرها ایجاد می‌گردد که حل آن مستلزم مطالعات دقیق و راه‌کارهای منطقی و علمی می‌باشد.
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: معاینه فنی یکی از راه‌کارهایی است که باید انجام گیرد و براساس گزارش ارائه شده از سامانه سیمفا، داده‌های بسیار مفید و خوبی از این سامانه به دست می‌آید که لازم است این داده‌ها در مراکزی به صورت تخصصی تحلیل گردد و در برنامه‌ریزی‌های بعدی و در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد.
سپس دکتر جهانگیری از دکتر رحمانی فضلی و کلیه دست‌اندرکاران راه‌اندازی و اجرای سامانه سیمفا در معاینه فنی خودرو تشکر نمود.
وی در پایان درخصوص نوسازی خودروهای فرسوده به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی و نیز حمل و نقل ریلی کشور توضیحاتی را ارائه نمود و از طرح نوسازی ۹۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده به عنوان مرحله اول نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یاد کرد که تاکنون نوسازی ۴۰هزار دستگاه تاکسی انجام پذیرفته است. 
 .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc