کد خبر : 22880
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1395 - 10:41

تشیع ۱۴۶شهید از شهدای عملیات خیبر در پنجم اسفند /برگزاری ۵۰ کارگاه با رویکرد طرح کرامت در هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان

سرهنگ علی فتحیان فرمانده سپاه فلاورجان در نشست خبری با بیان اینکه نقد رسانه ها در فضای اصلاح و خیر باشد افزود رسالت رسانه ها برای رفع مشکلات و ایجاد فرصت های جدید و شناساندن ظرفیت‌های شهرستان و  نیازهای نیروهای انقلابی به جهت تقویت آنها باید انجام بگیرد. فرمانده سپاه شهرستان  فلاورجان در ادامه در

سرهنگ علی فتحیان فرمانده سپاه فلاورجان در نشست خبری با بیان اینکه نقد رسانه ها در فضای اصلاح و خیر باشد افزود رسالت رسانه ها برای رفع مشکلات و ایجاد فرصت های جدید و شناساندن ظرفیت‌های شهرستان و  نیازهای نیروهای انقلابی به جهت تقویت آنها باید انجام بگیرد.fathin1
فرمانده سپاه شهرستان  فلاورجان در ادامه در مورد زمینه نامگذاری روز حماسه ،ایثار و شهادت شهرستان فلاورجان  افزود: روز پنجم اسفند در شهرستان فلاورجان به واسطه‌ی تشیع  ۱۴۶ نفر از شهدای عملیات خیبر که  شهادت سه برادر از یک خانواده نیز در آن به چشم می خورد این روز را به عنوان روز حماسه ،ایثار و شهادت شهرستان فلاورجان نامگذاری نموده است و به تبع این روز نیز  از امسال هفته فرهنگی  شهرستان نیز تعریف شده که  در این هفته درمورد  ابعاد مختلف فرهنگی شهرستان کار خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: برنامه ویژه  روز حماسه ،ایثار و شهادت شهرستان فلاورجان در روز پنجم اسفند در مصلای نماز جمعه شهرفلاورجان  با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و سخنرانی سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که امیدواریم با حضور سردار نقدی زمینه کمک  ایشان به برگزاری هرچه بهتر برگزاری کنگره ملی شهدا در سال آینده انجام بگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان دو طرح  ملی کنگره ملی شهدا و طرح کرامت در حال برگزاریست افزودند: در هفته فرهنگی شهرستان در راستای تحقق برنامه های طرح کرامت در روز یکشنبه ۹۵/۱۲/۰۱   فلاورجان  ، سبک زندگی ،خانواده، معنویت نامگذاری شده است تعداد  ۵۰ کارگاه با رویکرد آسیب های اجتماعی و سبک زندگی ویژه خانواده ها برگزار می شود.
 وی در ادامه در مورد  چگونکی اجرای طرح کرامت در شهرستان افزودند: این طرح از آبان ماه امسال شروع شده و مدت زمان ۲سال از طرف رهبر معظم انقلاب به آن اختصاص داده شده است و دلیل انتخاب فلاورجان به عنوان پایلوت کشوری، وجود زیر ساخت های قبلی دلاور مردان انقلابی و بسیجی در اجرای طرح شهر پاک بوده است که به صورت موفق در سراسر  روستاها، محله ها و شهرهای شهرستان فلاورجان ایجاد شده بود و دوم اطاعت از امر ولایت در مردمی کردن پیشگیری از اعتیاد می باشد.
وی افزود :طرح کرامت دارای ۴ کمیته و ۷گام است که گام آخر آن مقابله است و بیش از ۷۰ درصد این طرح فرهنگی است و در این طرح زمینه های فرهنگی ،درمان، صیانت و توانمندسازی در آن تعریف شده است.
سرهنگ علی فتحیان فرمانده سپاه فلاورجان در ادامه افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی از مطالبه ها و دغدغه های  رهبری است که گزارش های منظمی از روند اجرای انجام این طرح به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود.
وی در ادامه افزود :استاندار اصفهان به سِمت رئیس ستاد طرح کرامت استان و سردار سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان به عنوان جانشین ستاد طرح کرامت استان  و فرماندار شهرستان فلاورجان  نیر به عنوان مسئول قرارگاه طرح کرامت در شهرستان فلاورجان انتخاب گردیده است. 
وی در ادامه با بیان اینکه ۶۳ مصوبه در وزارت کشور در خصوص طرح کرامت تصویب شده است  افزودند :یکی از این مصوبات تقویت  خانه های ورزش روستایی و مراکز ورزشی روستایی است که  در این زمینه ۱۱ سوله  ورزشی صالحین و ۹ دی توسط سپاه تجهیز خواهد شد .
fathin
وی در ادامه افزود: تقویت زیرساخت‌های ورزشی یکی از روش‌های پیشگیری و بازدارنده در طرح کرامت است.
وی در ادامه افزود یکی از آسیب ها و مشکلات پیش رو در شهرستان نیز مدیریت فضای مجازی است که در این زمینه باید کمیته فضای مجازی با حضور فعالان این عرصه تشکیل شود و  حمایت‌هایی برای تقویت و بالابردن سواد رسانه ای جامعه در این عرصه انجام بگیرد.
سرهنگ علی فتحیان  در ادامه در مورد اهمیت  فعالیتهای فرهنگی مساجد اظهار داشت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، هیات امناء مساجد و کلیه مراکز تبلیغات دینی، سنگرهایی بسیار مهم و حایز اهمیت در جبهه انقلاب اسلامی هستند.
وی در ادامه افزود : هیچکدام از این نهادها بر دیگری ترجیح ندارند و لذا شورای سیاستگذاری شهرستان فلاورجان متشکل از سپاه پاسداران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف به اتفاق همدیگر در مساجد حضور پیدا می کنند و به دنبال وحدت و یافتن راهکار کیفی سازی کارکرد مساجد و حذف آمار کمی و گزارش گیری باشند.
فرمانده سپاه فلاورجان درادامه در مورد ارتباط پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: در کار فرهنگی  ما نیازمند جبهه فرهنگی می باشیم  چون دشمن دارد جبهه ای با ما عمل میکند و ما هم باید جبهه ای وارد بشویم و هر سنگری در جبهه مهم است و هیچ سنگری بر دیگری ترجیح ندارد، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج و سپاه همه مهم هستند.
 

IMG_20170216_230828

هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان


 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc