کد خبر : 11024
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آذر 1394 - 8:26

چراغ هشدار آلودگی هوا، مدارس شهرستان فلاورجان را تعطیل کرد

به گزارش نیوز فلاورجانبا توجه به استمرار آلودگی هوا در دو روز گذشته و پایداری هوا مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای استان اصفهان اعلام کرد امروز یکشنبه تمامی مهد های کودک، پیش دبستانی ها و دانش آموزان دبستان در شهرستان  فلاورجان تعطیل می باشد. بر همین اساس مدارس ابتدایی شهرهای اصفهان، برخوار، کاشان، خمینی شهر، لنجان،

News-635813562641471145به گزارش نیوز فلاورجانبا توجه به استمرار آلودگی هوا در دو روز گذشته و پایداری هوا مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای استان اصفهان اعلام کرد امروز یکشنبه تمامی مهد های کودک، پیش دبستانی ها و دانش آموزان دبستان در شهرستان  فلاورجان تعطیل می باشد.
بر همین اساس مدارس ابتدایی شهرهای اصفهان، برخوار، کاشان، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه نیز تعطیل هستند.
این گزارش حاکی از آن است که طی چند روز گذشته با توجه به پایداری هوا، شدت آلودگی در شهرهای مختلف به ویژه مناطق صنعتی استان اصفهان از مرز هشدار گذشته و کمیته سنجش آلودگی هوا تصمیم گرفت مدارس اصفهان و چند شهرستان دیگر در مقطع ابتدایی را در روز یکشنبه ۲۹ آذر تعطیل اعلام نماید. گفتنی است، تعداد شهرها تا لحظه درج این خبر نه شهر اعلام شده و احتمالا بر تعداد شهرها افزوده خواهد شد.
شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲٫۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف میباشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش میدهد.
روش محاسبه شاخص (A Q I ) و شاخص( P S I ) یکسان می باشد و صرفا اعداد شاخص (A Q I ) در شرایط ناسالم به دو سطح (۱۵۰ -۱۰۱ ) ناسالم برای گروهای حساس و(۲۰۰ -۱۵۱ )ناسالم برای عموم در نظر گرفته شده است.
این شاخص در دو روز گذشته در اصفهان در حد هشدار بود.
کارشناسان سلامت توصیه می کنند: در روزهایی که با آلودگی هوا روبرو هستید علاوه بر خارج نشدن از منزل با مصرف شیر و سایر فراورده‌های لبنی سبب کاهش التهاب و تاثیرات مخرب آلاینده‌ها بر بدن شوید. زیرا فراورده های لبنی با تاثیری که بر بافت‌های مخاط تنفسی فوقانی دارد موجب کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا بر بدن می شوند.
همچنین مصرف شیر کم‌چرب، دوغ و ماست‌های «پروبیوتیک» بهترین مواد مغذی برای مقابله با آلاینده‌ها هستند و بهتر است هنگام مواجهه با آلودگی هوا، به میزان بیشتری در رژیم غذایی گنجانده شوند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc