کد خبر : 11572
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دی 1394 - 19:05

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان: امسال بیش از ۱۱ هزار تعدیل نیرو در استان اصفهان انجام شد

جهت عضویت در کانال تلگرام
https://telegram.me/NEWFALAVARJAN

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در وضعیت اقتصادی شکننده‌ترین حالت را داریم و در سال جاری بیش از ۱۱ هزار تعدیل نیرو در استان روی داده و معضل بازنشستگان صندوق فولاد نیز نیازی به تشریح بیشتر ندارد.
به گزارش فارس، اتاق بازرگانی پیش از ظهر امروز میزبان نشست هم‌اندیشی انجمن کارفرمایان ایران، قائم مقام سازمان تامین اجتماعی کشور، اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و مدیران استانی اداره کار و تامین اجتماعی بود.21132321645987
سید عبدالوهاب سهل آبادی در ابتدای این نشست گفت: استان اصفهان از دیرباز استانی پرکار و صنعتی بوده و سابقه روابط خوب کارگر و کارفرما در این استان قدمتی زیاد دارد، سال­‌ها کارگر و کارفرما در این استان برادر بوده‌­اند و مدیران دولتی استان نیز در این مدت تعامل خوبی با فعالان اقتصادی داشته و از ایشان تشکر می‌کنیم اما با این وجود باید عرض کنیم متاسفانه دردی از ما دوا نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در این سال‌­ها با شعارهایش ما را امیدوار کرد و عمده مسائل دولت در این دو سال به کارهای سیاست خارجی گذشت ولی هنوز مسائل اقتصاد بر جای خود باقی مانده است.
به گفته رئیس انجمن کارفرمایان کشور اصفهان ۸ هزار واحد صنعتی و بیش از یک‌میلیون مستمری بگیر بیمه در استان وجود دارند و استانی که قطب تولید فولاد و مصالح ساختمانی است نباید وضعیتی این چنین داشته باشد.
سهل آبادی وضعیت فعلی اقتصاد را به بیماری تشبیه کرد که در CCU بستری شده و مسئولان دولتی هر از چندگاهی با یک سیلی، وضعیت هوشیاری وی را بررسی می‌کنند.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود میان تامین اجتماعی و کارفرمایان در چنین جلساتی حل شود.
تعدیل ۱۱ هزار نیروی کار در استان اصفهان
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در این سال­‌ها تلاش کردیم برای بهبود وضعیت کار و کارگر، سه جانبه‌گرایی را به طور جدی دنبال کنیم و استان اصفهان در این امر بالاترین سطح تعامل را بین سه ضلع این مثلث ایجاد کرده است.
غلامعلی قادری مطالبه‌گری را حق تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دانست و تصریح کرد: بر اساس همین مطالبه‌گری کارفرمایان در استان توانسته‌ایم در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قدم‌های مهمی برداریم و اصفهان رتبه یک عملکرد در این حوزه را از آن خود کرده است.
وی در ادامه به تشریح مشکلات اقتصادی اصفهان در حوزه کار پرداخت و گفت: در وضعیت اقتصادی شکننده‌ترین حالت را داریم و در سال جاری بیش از ۱۱ هزار تعدیل نیرو در استان روی داده و معضل بازنشستگان صندوق فولاد نیز نیازی به تشریح بیشتر ندارد.
جمعیت ۳.۳ میلیون نفری مستمری بگیران تامین اجتماعی
رئیس سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز دیگر سخنران این نشست بود که به تشریح آمارهای سازمان متبوع خود در استان پرداخت و گفت: اصفهان استانی با ۵ میلیون نفر جمعیت و سهم ۶۵ درصدی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی (۳.۳ میلیون نفر) است.
به گفته علی اصغر دادخواه، ۱۱۰ هزار کارفرما در استان اصفهان با تامین اجتماعی در ارتباط هستند و گردش مالی این سازمان در استان با عدد ۳ هزار میلیارد تومان بیشترین گردش مالی در سطح کشور است.
وی در ادامه اقدامات انجام شده سازمان تامین اجتماعی در دو سال اخیر را برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از ۶۰ سال در دولت تدبیر و امید کلیه کارهای کارفرمایان در رابطه با تامین اجتماعی، اینترنتی شده و همه کارفرمایان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.
دادخواه همچنین اعلام کرد: اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد تا پایان سال جاری نیز کلیه دفترچه‌های درمانی الکترونیکی خواهند شد..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc