کد خبر : 11598
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 - 10:53

شیوع آفت چند خواره مگس میوه

آفت چند خواره، مگس میوه مدیترانه ای بنام سراتیتیس کاپیتاتا در بخشی از باغ های استان اصفهان شیوع پیدا کرده است. معاون حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان امروز در دوره آموزشی باغداران شهرستان خمینی شهر مقاومت ،قدرت تولیدمثل  وسرعت انتشار بسیار بالا را از ویژگی های این آفت برشمرد وگفت: در حال

meditarane_220_170آفت سراتیتیس کاپیتاتا
آفت چند خواره، مگس میوه مدیترانه ای بنام سراتیتیس کاپیتاتا در بخشی از باغ های استان اصفهان شیوع پیدا کرده است.
معاون حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان امروز در دوره آموزشی باغداران شهرستان خمینی شهر مقاومت ،قدرت تولیدمثل  وسرعت انتشار بسیار بالا را از ویژگی های این آفت برشمرد وگفت: در حال حاضر این آفت  بخش هایی از باغات خمینی شهر، اصفهان، کاشان، نجف آباد و فلاورجان را درگیر کرده است.
مقدسی  با بیان اینکه این آفت پس از برداشت محصولات شیوع پیدا کرده گفت: این آفت از همه صیفی جات و میوه ها تغذیه می کند وبه راحتی همه محصولات را نابود می کند.
وی  با بیان اینکه هیچ گونه سمی نمی تواند برای  مقابله با آفت سراتیتیس کاپیتاتا استفاده شود  افزود: روش های بازدارنده ای برای مقابله با این آفت هزینه بر است.
معاون حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان، از تله گذاری با کپسولی که قیمت تمام شده هر کدام برای دولت حدود ۱۱۰ هزار  ریال  است و آن را رایگان در اختیار باغدار قرار می دهد، به عنوان یکی از روش های معمول در این زمینه نام برد.
وی تقویت درخت ها  با کندن زمین و استفاده از کودهای دامی و برگی را در جلوگیری از قدرت مانورآفت موثر دانست ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc