کد خبر : 11820
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 دی 1394 - 14:22

تاکید بر انتخاب درست در انتخابات

      رهبر انقلاب وجود برخی مخالفت های احتمالی را نه تنها طبیعی می دانند بلکه آن را می پذیرند تا بیش از پیش تفاوت های اساسی و اصولی بین نظام مردم محور ایران و حکومت های مستبد حامی تروریست آشکار شود. رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم قم به

 
 
16425333832501111041301092262031818824622057

 
رهبر انقلاب وجود برخی مخالفت های احتمالی را نه تنها طبیعی می دانند بلکه آن را می پذیرند تا بیش از پیش تفاوت های اساسی و اصولی بین نظام مردم محور ایران و حکومت های مستبد حامی تروریست آشکار شود.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، در حسینیه امام خمینی (ره) به نقشه و برنامه آمریکا برای هر دوره از انتخابات در ایران اشاره کردند و گفتند: امریکایی ها در سال ۸۸ به دنبال آن بودند که تجربه موفق خود در چند کشور را به بهانه انتخابات در ایران نیز اجرا کنند و با برجسته سازی اقلیتی که رأی نیاورده بود و با حمایت مالی و سیاسی از آنها نتیجه انتخابات را به هم بزنند اما انقلاب و کودتای رنگی آنها در ایران با حضور مردم، شکست خورد. دولت امریکا تا آنجا که توانست از حوادث سال ۸۸ حمایت کرد ولی حضور به موقع مردم در صحنه، نقشه آنان را نقش بر آب کرد.
اشاره ظریف مقام معظم رهبری به “تجربه موفق آمریکا” در برخی کشورها، نشان می دهد که آمریکایی ها به خیال خام خود تصور می کردند که در انتخابات ایران نیز به همان موفقیت ها دست خواهند یافت!
البته رهبر انقلاب تاکید کرده اند که آمریکا به رغم “تجربه ناموفق در ایران” هنوز هم به حاشیه سازی برای آینده ایران چشم دوخته و به آن امید واهی بسته است. ایشان در همین باره اظهار داشتند: “امریکایی ها اکنون می گویند دوره بعد از مذاکرات هسته ای، دوره سخت گیری بر ایران است به گونه ای که گویا قبل از این بر ایران سخت نمی گرفته اند، اما جوانان، مردم و مسئولان آگاهانه، هوشیارانه، امیدوارانه و با مقاومت و توکل بر خدا و تکیه بر نقاط قوت کشور، در مقابل دشمنان می ایستند و این، بسیار مهم است… ماندگاری انقلاب و ایستادگی امیدوارانه و پر آرامش مردم، یقیناً باعث پیروزی ملت بر امریکا و توطئه های دشمنان خواهد شد. “
حتی اگر من را قبول ندارند…
دیکتاتوری و استبداد در نظام جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد. برخلاف کشورهایی که پادشاه حرف و آخر را می زند و کوچکترین مخالفتی با زور و شمشیر سرکوب می شود، در ایران اما بالاترین مقام سیاسی و دینی از مردم کشورش می خواهد که حتی اگر نظام و رهبر را قبول ندارند، به خاطر حیثیت میهن و کشورشان پای صندوق های رای بیایند.
مقام معظم رهبری در این زمینه گفتند: “همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق ها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است.”
در این فراز از کلام رهبر انقلاب به روشنی مشخص است که ایشان وجود برخی مخالفت های احتمالی را نه تنها طبیعی می دانند بلکه آن را می پذیرند تا بیش از پیش تفاوت های اساسی و اصولی بین نظام مردم محور ایران و حکومت های مستبد حامی تروریست آشکار شود.
رهبرمعظم انقلاب اسلامی آنقدر بر نقش مردم در انتخابات تاکید دارند و برای آن اهمیت قائل هستند که احساس مسئولیت مردم در انتخابات را عامل ماندگاری انقلاب می دانند: “طبیعت انتخابات دادنِ نفسِ تازه به ملت است… احساس مسئولیتِ مردم که در حضور در انتخابات جلوه گر می شود و دشمن را ناکام می گذارد از عناصر ماندگاری انقلاب است… شرکتِ همگان در انتخابات موجب پایداری و تقویت نظام اسلامی، استمرار تأمین امنیت کامل، افزایش اعتبار و آبروی ملت در چشم جهانیان و باعث ابهّت جمهوری اسلامی ایران در نزد دشمنان است”.
تاکید بر انتخاب درست
حضرت آیت الله خامنه ای دو مسئله را در انتخابات دارای اهمیت فراوان خواندند: اول؛ “اصل شرکت در انتخابات” و دوم؛ “درست انتخاب کردن و رأی به نامزدهای اصلح.”
رهبر انقلاب در تبیین اهمیت فراوان رأی دادن به نامزدهای صالح افزودند: آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد. اگر این دقت صورت گیرد حتی اگر برخی منتخبان، بعداً مطلوب از آب در نیایند، تلاش و دقت رأی دهنده برای انتخاب نامزدهای شایسته، مورد رضایت پروردگار خواهد بود.
رهبر معظم رهبری در این اظهارات هم وجود سلایق مختلف را امری طبیعی دانسته اند و هم بر تلاش مردم برای انتخاب صحیح احترام قائل هستند و معتقدند که اگر مردم با اندیشه و تفکر رای دهند و نیت و انگیزه الهی برای اعتلای میهن داشته باشند، همین صفات نیکو مورد قبول و رضایت خداوند است.
بنابراین بسیار مهم است که هر یک از ایرانیان با آگاهی در انتخابات حضور یابد و با تفکر و اندیشه رای بدهد و خود را دارای درک و شعور اجتماعی و سیاسی بداند.
مجلس خوب یا بد؛ تفاوت از زمین تا آسمان
رهبر انقلاب پس از تاکید بر ضرورت انتخاب آگاهانه و درست، این عامل را زمینه ساز تشکیل یک مجلس شجاع و مستقل و آزاد برشمردند و در بیان ویژگی های این مجلس فرمودند: مجلس از زوایای مختلف بویژه از لحاظ تصویب قوانین، ریل گذاری برای حرکت دولت ها، و تجلی ایستادگی ملت اهمیت بی نظیری دارد. مواضع مجلس کنونی در مسائل بین المللی خوب است… مجلسی که در قضیه هسته ای و دیگر مسائل مقابل دشمنان بایستد و شجاع، مستقل و آزاد، حرف ها و مواضع ملت را بیان کند با مجلسی که در مسائل گوناگون حرفهای دشمن را تکرار می کند، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. تک تک نمایندگان مجلس در شکل گیری حرکت و مواضع خانه ملت، دخیل دانستند هستند و به همین علت، مردم همه ی استان ها و شهرها، باید در انتخاب نمایندگان خود، کاملاً دقت کنند و در درستی انتخاب، به اطمینان برسند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است اما می توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرستها و لیست های انتخاباتی را ارائه می کنند، درباره لیست ها تصمیم گرفت. اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می توان به لیست آنها درباره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی دهند و دلشان دنبال حرفهای امریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.
نگاه متعالی و آینده نگر رهبر انقلاب
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در این دیدار به انتخابات مجلس خبرگان اشاره کردند و این تصور که مجلس خبرگان فقط برای تشکیل چند جلسه در سال است را مردود دانستند: “برخلاف برخی تصورها، مجلس خبرگان برای سالی یکی دو بار جلسه و سخنرانی تشکیل نمی شود بلکه می خواهد روزی که رهبر فعلی در قید حیات نیست، رهبر یعنی کلیددارِ حرکت انقلاب را انتخاب کند و این مسئله بسیار مهم است.
در فراز مذکور، رهبر انقلاب به ظرافت نشان دادند که رهبر در ایران به معنای “شخص” نیست بلکه یک مفهوم متعالی و ماندگار و عمیق است و این نکته نیز تفاوت نظام مردمی ایران را با حکومت های مستبد و دیکتاتوری نشان می دهد. چراکه رهبر انقلاب به عنوان بالاترین مقام کشور، حکومت را متعلق به خویش نمی داند و برخلاف تصورات اشتباه در کشور، مجلس خبرگان را دارای وظیفه ای مهم برای آینده ای مهم می داند.
بنابراین ایشان با تأکید بر ضرورت دقت کامل در انتخاب نامزدهای مجلس خبرگان افزودند: بسته به ترکیب خبرگان، آنها ممکن است در هنگام ضرورت، شخصی را به رهبری انتخاب کنند که با توکل به خدا و با شجاعت در مقابل دشمنان بایستد و راه امام را ادامه دهد اما این احتمال نیز وجود دارد که فردی با ویژگی های متفاوت را به رهبری برگزینند، بنابراین باید با تحقیق و دقت و شناخت و اطمینان به آنها رأی داد.
رویش ها بیشتر از ریزش ها
رهبر انقلاب، بینش و تفکر صحیح مردم در عرصه انتخابات را عامل ماندگاری انقلاب دانستند و سپس به رویش ها و ریزش ها در انقلاب اشاره کردند: “از ابتدای انقلاب ریزش ها و رویش های فروانی داشته ایم، عده ای از افراد انقلابی به خاطر “ظلم فردی احتمالی” که به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شده اند و عده ای هم به خاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری گرفته اند اما مهم این است که رویشهای انقلاب در زمینه های مختلف از جمله وجود نیروهای مؤمن، انقلابی، متخصص، تحصیلکرده، فن آور و کارآمد، بسیار بیشتر از ریزشها بوده است. در مقطع کنونی نیز اگر مردم به وظایف خود در انتخاب نامزدهای صالح برای مجلس و خبرگان، درست عمل کنند “رویش های سرسبز و پرطراوت انقلاب”، بیشتر و ماندگاری انقلاب تأمین می شود.
این بیانات نیز نشان از نگاه واقع بینانه رهبر انقلاب به اوضاع کشور دارد. ایشان ریزش ها (به هر دلیل) را انکار نمی کنند اما معتقد هستند که کارکرد اصلی انقلاب اسلامی ایران، روییدن، رویش، طروات، سرسبزی و امیدواری است.

منبع: تبیان.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc