کد خبر : 12111
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 - 8:22

نقشه برداری ماهواره‌ای از زمین‌های کشاورزی فلاورجان

نقشه برداری ماهواره‌ای از زمین‌های کشاورزی فلاورجان یک عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان به عنوان نظام صنفی برتر کشور در سال جاری برگزیده شد، گفت: نقشه‌برداری از زمین‌های کشاورزی به روش ماهواره‌ای برای نخستین بار در کشور در این شهرستان انجام شده است. کریم

n00187840-b
نقشه برداری ماهواره‌ای از زمین‌های کشاورزی فلاورجان
یک عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان به عنوان نظام صنفی برتر کشور در سال جاری برگزیده شد، گفت: نقشه‌برداری از زمین‌های کشاورزی به روش ماهواره‌ای برای نخستین بار در کشور در این شهرستان انجام شده است.
کریم صفاری قهدیجانی  اظهار کرد: هر سال وزارت جهاد کشاورزی اقدام به انتخاب کشاورزان و هم‌چنین تشکل‌های تعاونی و صنفی نمونه بر اساس شاخص‌های تدوین شده خود در زمینه زراعت، امور دام، طیور، باغداری، مسائل مدیریتی و …. می‌کند.
وی افزود: البته این امر با همکاری نزدیک سازمان جهاد کشاورزی با تشکل‌های صنفی این بخش در هر استان از کشور انجام می‌شود به نحوی که حتی به صورت سرزده بازرسان با تجربه‌ای از طرف وزارتخانه مربوطه به بررسی و تحقیق درباره فعالیت نهادهای مردمی و یا کشاورزان نمونه اعلام شده می‌پردازند.
این عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان، گفت: نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان در اواسط دی ماه سال جاری رتبه نخست را در بین بیش از ۴۰۰ تشکل نظام صنفی از سراسر کشور به دست آورد که البته این امر طی بازرسی‌های مداوم بازرسان وزارت جهاد کشاورزی به این شهرستان مورد تایید قرار گرفت و ابلاغ رسمی شد.
صفاری قهدریجانی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی در شهرستان فلاورجان از سال ۸۸ تاسیس شد، اظهار کرد: این نهاد صنفی برای نخستین بار در کشور اقدام به تهیه و تنظیم نقشه‌های یا ماهواره‌ای از اراضی سطح کشت در شهرستان کرده که این موضوع یکی از شاخصه‌های مهم کسب عنوان برتر در نظام‌های صنفی است.
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان فلاورجان، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس تخمین وسعت اراضی زراعی این شهرستان را حدود ۲۲ هزار هکتار اعلام می‌کند، اما با نقشه برداری های ماهواره‌ای مشخص شد این عدد حدود ۱۵ هزار هکتار است.
صفاری قهدریجانی، گفت: قصد داریم نقشه‌های “کاداس” یا پازل گونه از اراضی کشاورزی این شهرستان تهیه کنیم که بر اساس آن مالکیت هر فردی بر وسعت اراضی تحت کشت به صورت بسیار دقیق مشخص می‌شود و از سوی دیگر نقشه حالتی سنگ فرش گونه و مشخص را نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: تعداد جذب زارعان یا همان ضریب افزایش عضویت در هر نهاد مردمی نظام صنفی کشاورزی از فاکتورهای مهم برتری یا نمونه بودن تلقی می‌شود که در این زمینه نیز رشد ۲۰ درصدی در عضوگیری داشته‌ایم، هم‌چنین در زمینه برگزاری جلسات سالانه نیز به طور منظم عمل کرده‌ایم که این موارد نیز مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
منبع :ذاکرنیوز

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc