کد خبر : 12892
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 - 9:06

زندگی نامه و وصیت نامه شهید سیدحسن محمدی کیا

زندگی نامه و وصیت نامه شهید سیدحسن محمدی کیا   نام : محمدی کیا / سید حسن نام پدر : علیداد تاریخ تولد : ۱۳۳۶-۰۵-۰۶ محل تولد : کرج تاریخ شهادت : ۱۳۶۶-۰۵-۰۳ محل شهادت : تپه های میمک شهرستان : فلاورجان یگان : ارتش مسئولیت : فرمانده توپخانه تحصیلات : محل تحصیل : گلزار

زندگی نامه و وصیت نامه شهید سیدحسن محمدی کیا
1266
 

نام : محمدی کیا / سید حسن
نام پدر : علیداد
تاریخ تولد : ۱۳۳۶-۰۵-۰۶
محل تولد : کرج
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶-۰۵-۰۳
محل شهادت : تپه های میمک
شهرستان : فلاورجان
یگان : ارتش
مسئولیت : فرمانده توپخانه
تحصیلات :
محل تحصیل :
گلزار : گلزار شهدای مینادشت

زندگی نامه
سیدحسن محمدی کیا، فرزند علی داد و سکینه رشیدی، در ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۳۶ در کرج به دنیا آمد. پدرش باغبان باغی در کرج بودکه در همانجا در یک اتاق زندگی می کردند.
تحصیلات ابتدایی را درمدرسه پهلوی در کرج گذراند. دوران دبیرستان را در فولاد شهر تحصیل کرد.
بعد از اخذ دیپلم وارد ارتش شد و از خدمت سربازی معاف گشت . همزمان با قبول شدن در دانشگاه افسری تهران علی رغم نداشتن امکانات لازم تصمیم به ازدواج گرفت.
در جبهه الگو بود. در مراسم دعا فعالیت می کرد . بسیار شجاع و جسور بود.ایشان مسئولیت فرماندهی توپخانه را به عهده داشت . بعد ازمدتی، تقریباً حدود ۵ ماه، در فرماندهی تکاور سراب خدمت کرد.
در سال ۱۳۶۶ به خاطر دلاوری های ایشان از طرف ستاد ارتش نوید فرستادن او را به مکه دادند ولیکن وی دستیار خودش سروان سجادی را که هم اکنون از فرماندهان بزرگ ارتش است را جایگزین خودش کردند و گفتند خدمت در منطقه واجب تر است و مکه را همیشه می شود رفت . وی همراه با سروان زمانی همزمان با مراسم حج در درگیری های تپه های میمک شرکت داشتند و در تاریخ ۶۶/۵/۳ روز عید قربان در حالی که همکارش در مکه به سر می برد زمانی مجروح شد و ایشان در اثر ترکش
خمپاره به شهادت رسید.
وصیت نامه
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فلیقاتل فى سبیل الله الذین یشترون الحیوه الدنیا بالاخره و من یقاتل فى سبیل الله فیتقتل او یغلب فسوف‌نؤتیه اجرا عظیما. (۷۴ سوره نسا)
مومنان باید در راه خدا با آنانکه حیوه مادى دنیا را بر آخرت گزیدند جهاد کنند و هر کس در جهاد در راه خدا گشته شد یا فاتح گردید او را به زودى در بهشت پاداش بزرگ دهیم.
با درود بر امام عصر حضرت مهدى(عج) و نایب بر حقش امام خمینى و درود به ارواح طیبه شهداى راه حق و حقیقت و شهداى صدر اسلام تا کنون و درود بر آنان که مرگ سرخ را بر مرگ در بستر ترجیح داده و خط سرخ شهادت را برگزیده و پیرو سرور شهیدان حضرت سید الشهداء امام حسین علیه‌السلام گردیدند و درود بر امت شهید پرور جمهورى اسلامى ایران که همواره در دفاع از اسلام و پیروى از خط رهبرى تلاش پیگیر نموده است و درود بر شما پدر ومادر عزیزم که از بدو تولدم تا کنون زحمات زیادى براى من کشیده‌اید و درود بر تو همسر عزیزم که از فرزندانم مراقبت مى‌کنى و انشاءالله فرزندانم را خوب تربیت کنى.
اینک که از میان شما مى‌روم تا قدم در دنیاى جدیدى بگذارم. این بنده‌ى حقیر چند کلامى به عنوان یادگار براى شما باقى مى‌گذارم.
همواره به یاد خدا باشید و در تمام امور خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید و تنها به او توکل کنید و بس و به نماز و واجبات دین اهمیت بسیارى دهید چراکه نماز ستون دین است و معراج مومن و نمازهاى روزانه را به جماعت بخوانید که دست خداوند به همراه جماعت است و محبت اهل بیت و خاندان پیامبررا فراموش نکنید و همواره پشتیبان ولایت فقیه و پیرو خط رهبرى باشید و از تفرقه بپرهیزید.
در کار آخرت به بالا دست و در کارهاى دنیا به زیر دستان بنگرید، هنگام تشیع جنازه‌ها حاضر شدن بر مزار اموات و شهداء از آمدن و رفتنها عبرت گرفته و مرگ را زیاد یاد کنید که به این دنیا دلبستگى پیدا نکنید تا هر لحظه آماده‌ى پذیرش مرگ باشید و به مقامات دنیایى دلخوش نباشید که دوام ندارد. نماز شب و مناجات سحرگاه را فراموش نکنید و در مناجات و راز و نیازتان با پروردگار دعا به رزمندگان را به خاطر داشته باشید و براى پیروزى رزمندگان و فرج امام زمان(عج) دعا کنید و قرآن خواندن را بیاموزید و در اوقات فراغت و ناراحتى و هنگامى که تنها هستید قرآن را زیاد بخوانید. به کمک مظلومان و فقرا بشتابید و دست دهنده داشته باشید و صدقات را از یاد نبرید. همیشه براى اوقات خود برنامه ریزى نمائید که قسمتى را براى عبادت و قسمتى را براى مطالعه و قسمتى را براى کار و قسمتى را براى استراحت قرار دهید. و هیچگاه عمر را بیهوده تلف ننمائید که هنگام عبور از صراط از نعمت عمر از شما سؤال مى‌شود که عمرتان را چگونه گذراندید؟
حقوق مردم را به آنان برگردانید که قابل بخشش نیست و اگر حقى از کسى بر شما باشد در آخرت متحمل زیانهاى جبران ناپذیرى خواهید شد در همین جا از کسانى که حقى بر من دارند و ممکن است بنده فراموش کرده باشم حقشان را اداء نمایم عاجزانه تقاضا دارم اگر چیزى از این دنیا براى این حقیر مانده‌است از آن حق خود را بر داشت نمایند و یا مرا عفو کنند.
و اکنون خواهشى چند از خانواده خود دارم:
و باز هم درود بر شما پدر و مادر عزیزم. مى‌دانم که زحمات زیادى براى بنده کشیده‌اید و نتوانسته‌ام زحمات شما را جبران کنم. انشاءالله که مرا مى‌بخشید. بنده مى‌خواهم که از اقوام و آشنایان براى بنده طلب آمرزش کنید تا آسوده گردم. برادرانم را بیشتر به پایبند بودن به دین مبین اسلام تربیت و تشویق نمائید.
و درود بر شما اى پدر و مادر همسرم که از ابتداى زندگى مشترکم با فرزندتان زحمات زیادى را از جانب بنده و فرزندانم متحمل شده‌اید و لذا بر بنده حق دارید از شما مى‌خواهم که همسرم را دلدارى داده و خواهش مى‌کنم که هم آنگونه که تا کنون براى همسر و فرزندانم زحمت کشیده‌اید به همسرم کمک کنید تا فرزندانم بزرگ شوند و درود بر تو اى همسر گرامیم. اول از هر چیز از شما مى‌خواهم که به نماز اهمیت دهى و فرزندانم را از کودکى به نماز خواندن عادت دهى و از شما مى خواهم فرزندانم را کتک نزنى چرا که آنها پاره‌ى تن بنده هستند. و اما اگر مایل باشى بعد از بنده همسر اختیار کنى سعى کن فردى را انتخاب کنى که مؤمن و مسلمان و خوش اخلاق باشد تا فرزندانم کمتر کمبود بنده را احساس کنند و اگر تمایل به این کار نداشتى در تربیت فرزندانم بسیار دقت کن تا بتوانند براى جامعه‌ى اسلامى خود انسانهاى مفیدى گردند.
والسلام بنده حقیر حسن محمدى کیا سه ام فروردین سال ۱۳۶۶
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc