کد خبر : 14304
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1395 - 8:19

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه سال ۹۵ بر شفافیت این بودجه تأکید کرد و آن را قابل تقدیر دانست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه سال ۹۵ بر شفافیت این بودجه تأکید کرد و آن را قابل تقدیر دانست. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر موسوی لارگانی که در موافقت با لایحه بودجه سال ۹۵ صحبت می‌کرد، گفت: اکثر اعداد و ارقام بودجه شفاف است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه سال ۹۵ بر شفافیت این بودجه تأکید کرد و آن را قابل تقدیر دانست.IMG_20160320_112835
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر موسوی لارگانی که در موافقت با لایحه بودجه سال ۹۵ صحبت می‌کرد، گفت: اکثر اعداد و ارقام بودجه شفاف است و تقریباً عدد پنهانی در بودجه وجود ندارد؛ همه فعل و انفعالات شفاف و قابل محاسبه و پیگیری است که این مسأله به نفع نهادهای نظارتی به خصوص مجلس و دیوان محاسبات است. دولت سعی کرده کلیه اعداد و ارقام بودجه را واقعی ببیند.
او ادامه داد: نکته دیگر توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است. دولت و کمیسیون تلفیق سعی کردند در بودجه سیاست‌های کلی مورد تأکید مقام معظم رهبری را لحاظ کنند.
این نماینده مجلس، کاهش وابستگی به نفت را یکی از شواهد توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در شرایطی که قیمت نفت با چالش جدی مواجه است دولت در بودجه سهم نفت را کاهش داده. کمتر از ۳۰ درصد بودجه بر اساس فروش نفت و بالای ۷۰ درصد بودجه بر مبنای منابع دیگر است.
موسوی لارگانی همچنین گفت: توجه بودجه به اقتصاد دانش‌بنیان در این بودجه قابل توجه است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند اقتصاد ما را از مسیر غلطی که در آن است به سمت رشد و توسعه سوق بدهد اقتصاد دانش‌بنیان است. افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در بودجه دیده شده که هم می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان نوپا تسهیلات بدهد و هم به افزایش علم و دانش کمک کند.
نماینده مردم فلاورجان افزایش اعتبار مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی را از ویژگی‌های دیگر بودجه برشمرد و با اشاره به تقویت بنیه دفاعی،‌ تأکید کرد: با توجه به دشمنی‌های استکبار جهانی می‌توانیم بخش دفاعی را در اصلاحاتی که در صحن علنی انجام می‌گیرد افزایش دهیم.
موسوی لارگانی از افزایش سهم مالیات در بودجه سال ۹۵ نیز تقدیر کرد و گفت: در بودجه ۹۵ نکات قابل توجهی برای کشف فرارهای مالیاتی دیده شده که باعث رشد ۳۶ درصدی درآمدهای دولت خواهد شد.
این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تغییر سهم بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری را نیز قابل توجه دانست و گفت: باید سعی کنیم بودجه‌های جاری را کاهش و بودجه‌های عمرانی را افزایش دهیم. این اقدام مبارکی است که امیدواریم ادامه‌ داشته باشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc