کد خبر : 14325
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 8:59

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم: "قاچاق" راه تولید داخلی را بسته است/ اعمال جریمه‌های سنگین راه مبارزه با "قاچاق"

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: راه مبارزه با قاچاق چندان سخت نیست و می‌توان مغازه‌دارانی که کالای قاچاق را می‌فروشند به شکل سنگین جریمه کرد تا به این شکل خود به خود فروش کالای قاچاق و ورود آن کم ‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون مبارزه

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: راه مبارزه با قاچاق چندان سخت نیست و می‌توان مغازه‌دارانی که کالای قاچاق را می‌فروشند به شکل سنگین جریمه کرد تا به این شکل خود به خود فروش کالای قاچاق و ورود آن کم ‌شود.

139304081836024683110124

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون مبارزه با قاچاق اظهار داشت: قاچاق موضوعی است که می‌توان با راهکارهایی با آن مبارزه کرد اما اینکه واقعا با موضوع قاچاق مقابله نمی‌شود به این دلیل است که برخی افراد خود دستی بر آتش دارند و در این آب گل آلود چیزی عاید آن‌ها می‌شود.
وی افزود: قطعا عده‌ای هستند که می‌توانند با قاچاق مبارزه کنند و مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شوند اما خود نفعی می‌برند و استفاده‌هایی برای آن‌ها وجود دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبارزه جدی با مواد مخدر بیان کرد: ایران در میان کشورهای همجوار بالاترین رتبه را در مبارزه با مواد مخدر دارد، وقتی ما به صورت جدی با قاچاقیان مواد مخدر مبارزه می‌کنیم هرچند که معتقدیم این بلای خانمان سوز اگر در یک خانواده ایرانی هم باشد آن خانواده فلج و نابود می‌شود اما با این حال چطور نمی‌توانیم با کالای قاچاق مبارزه جدی‌تر داشته باشیم.
وی افزود: مدتی قبل در نمایشگاهی با تولیدکنندگان داخلی پتو گفت‌وگو می‌کردم، آن‌ها این طور عنوان می‌کردند که سالیانه می‌توانیم به اندازه مصرف کشور تولید داشته باشیم و این توان در ما دیده می‌شود اما اکنون پتو از اقلامی است که در قالب کالاهای قاچاق وارد کشور می‌شود و این تولیدکنندگان با مشکل مواجه شده‌اند.
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی گفت: ما به جای اینکه از تولیدکنندگان نساجی کشور حمایت کنیم از کسانی حمایت می‌کنیم که منسوجات و پوشاک قاچاق را وارد کشور می‌کنند، راه مبارزه با قاچاق چندان سخت نیست و می‌توان مغازه دارانی که کالای قاچاق را می‌فروشند به شکل سنگین جریمه کرد تا به این شکل خود به خود فروش کالای قاچاق و ورود آن کم می‌شود.
وی بیان کرد: اکنون میوه فروشی که میوه خارجی و قاچاق عرضه می‌‌کند نهایتاً مبلغی حدود ۱۵۰ هزار تومان جریمه می‌پردازد، در حالی که این مبلغ پول ۳۰ کیلوگرم میوه بیشتر نیست و پرداخت آن برای هیچ یک از فروشندگان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما معتقدیم برای دفاع از تولیدکننده داخلی باید جریمه‌ها به گونه‌ای افزایش یابد که کسی جرئت نکند کالای قاچاق عرضه کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: یکی از دلایلی که امروز انبار تولیدکنندگان ما پر است ورود کالای قاچاق به کشور است، برای ورود کالای قاچاق کسی مالیات پرداخت نمی‌کند و ارزش افزوده نمی‌دهد، به همین دلیل تولیدکننده داخلی توان رقابت نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که تولیدکنندگان داخلی تولیدات خود را در انبارها ذخیره کرده‌اند و بعد از مدتی وقتی انبارها پر شود و تقاضا وجود نداشته باشد مجبور به تعطیل کردن کار و تعدیل کارگران هستند بنابراین باید به صورت جدی با ورود کالای قاچاق مبارزه کرد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc