کد خبر : 15672
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 - 16:24

امام‌جمعه فلاورجان در جلسه ستاد زکات شهرستان : یکی از واجبات فراموش شده زکات می‌باشد که فرهنگ سازی آن در جامعه لازم و ضروری است.

امام‌جمعه فلاورجان در جلسه ستاد زکات شهرستان گفت: یکی از واجبات فراموش شده زکات می‌باشد که فرهنگ سازی آن در جامعه لازم و ضروری است. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حجت‌الاسلام محمد قدوسی با اشاره به آیات و روایات

امام‌جمعه فلاورجان در جلسه ستاد زکات شهرستان گفت: یکی از واجبات فراموش شده زکات می‌باشد که فرهنگ سازی آن در جامعه لازم و ضروری است.173172_898
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حجت‌الاسلام محمد قدوسی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص زکات، اظهارکرد: خداوند در قرآن امر به گرفتن صدقه می‌کند و زکات یکی از مصادیق آن است.
همچنین بهرام سواد کوهی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان در این جلسه بر تعامل هرچه بیشتر اعضای ستاد زکات شهرستان، تاکید کرد و گفت: زکات باعث برکت در جامعه می‌شود و باید پرداخت زکات را در جامعه ترویج دهیم.
همچنین مدیر کمیته امداد فلاورجان نیز از رشد ۳۰ درصدی کشت گندم در شهرستان فلاورجان خبر داد.
فریدون ابراهیمی با اعلام این خبرگفت: با توجه به رشد سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان پیش‌بینی می‌شود مبلغ زکات در سال جاری بیش از ۲ میلیارد در قالب زکات واجب و مستحبی باشد که ۶۰ درصد آن سهم محرومین خواهد بود.
وی با اشاره به فعالیت‌های این کمیته برای رفع فقر و محرومیت از چهره شهرستان به رشد ۱۵۴ درصدی پرداخت کمک جهیزیه به نوعروسان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۳۷ نوعروس تحت حمایت کمک جهزیه دریافت کرده‌اند که نسبت به سال قبل، رشد۱۵۴ درصدی داشته است.
مدیر کمیته امداد فلاورجان میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را بیش از ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی همچنین پرداخت تسهیلات ۹ میلیارد ریالی این کمیته به نیازمندان را یادآور شده و خاطرنشان کرد: یکی ازخدمات مورد نیاز برای رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت و نیازمندان، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه کارگشایی است که این کمیته در سال ۹۴ بیش از ۹ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت کرده است.
ابراهیمی تصریح کرد: ۶۱۱ خانوار تحت حمایت و نیازمند از این تسهیلات برخوردار شده‌اند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی‌های مسوولان و خیرین شهرستان ابراز امیدواری کرد: با کمک هرچه بیشتر خیرین، خانواده‌های نیازمند بیشتری از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند شوند.
گفتنی است در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام کوچک‌زاد نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و سایر اعضای زکات شهرستان برگزار شد بر تلاش تمامی اعضا برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر این واجب الهی در سطح منطقه تأکید شد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc