کد خبر : 16923
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 13:43

نماینده مردم فلاورجان: مسئله آب و رکود حاکم بر بخش صنعت دو مسئله اساسی استان اصفهان است

صنعت اصفهان و معضل قاچاق نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب و رکود حاکم بر بخش صنعت دو مسئله اساسی استان اصفهان است و نیاز دارد که نمایندگان مجلس و مسئولان به این موضوعات توجه کنند. ۳۰ درصد صنعت اصفهان در حال فعالیت است . نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای

صنعت اصفهان و معضل قاچاق
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب و رکود حاکم بر بخش صنعت دو مسئله اساسی استان اصفهان است و نیاز دارد که نمایندگان مجلس و مسئولان به این موضوعات توجه کنند. ۳۰ درصد صنعت اصفهان در حال فعالیت است .
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب و رکود حاکم بر بخش صنعت دو مسئله اساسی استان اصفهان است و نیاز دارد که نمایندگان مجلس و مسئولان به این موضوعات توجه کنند.
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: قاچاق، صنعت استان اصفهان را نابود کرده است، در گذشته اصفهان، در بخش تولید کفش، سنگ و فولاد می‌درخشید اما امروز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.
وی گفت: در حالت خوشبینانه می‌توان گفت تنها ۳۰ درصد از ظرفیت صنعت استان اصفهان در حال فعالیت است و اگر به استان اصفهان کمک شود در حقیقت جلوی آسیب رسیدن به چند استان دیگر گرفته می‌شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان اظهار داشت: ۱۵ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت کشور در استان اصفهان به دست می‌آید و سهم استان اصفهان از تسهیلات از نظر تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی ۱۱ درصد و از نظر ارزش افزوده ۱۵ درصد است.
محسن پورسینا افزود: ۱۶ هزار میلیارد تومان آخرین تسهیلاتی است که برای استان اصفهان در نظر گرفته شد اما تنها هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و در زمانی که نرخ سود بانک‌ها مطرح بود واحدهای تولیدی به بانک‌ها معرفی می‌شدند اما برای دریافت تسهیلات اقدام نمی‌کرد و در حال حاضر که این نرخ سود برطرف شده است، ۵۷۰ میلیارد تومان در مدت یک ماه برای دریافت تسهیلات از سوی تولیدکنندگان درخواست شده و به زودی تمام می‌شود.
وی با اشاره به قول مساعد دولت برای افزایش رقم تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اصفهان بیان کرد: حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آن واحدهای صنفی ـ تولیدی هستند و خدمات بزرگی را به بخش صنعت ارائه می‌کنند ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc