کد خبر : 17683
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 23:33

مساجد پایگاه اتحاد، انسجام و یکپارچگی هستند

 به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به کارکردهای جهانی مسجد، گفت: در کشورهای اسلامی یکی از پایگاه‌هایی که باعث اتحاد، انسجام و شکل‌گیری تشکل‌های ضد استکبار و دست‌نشانده‌های استکبار می‌شود، مساجد هستند که همواره مورد حمله و هجمه استکبار جهانی و هم دست‌نشانده آن ها بوده اند. وی

 به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به کارکردهای جهانی مسجد، گفت: در کشورهای اسلامی یکی از پایگاه‌هایی که باعث اتحاد، انسجام و شکل‌گیری تشکل‌های ضد استکبار و دست‌نشانده‌های استکبار می‌شود، مساجد هستند که همواره مورد حمله و هجمه استکبار جهانی و هم دست‌نشانده آن ها بوده اند.

وی با اشاره به تخریب مساجد توسط آل خلیفه و آل سعود، بیان کرد: یکی از اقدامات داعشی‌های تکفیری در حمله به سوریه و عراق، تخریب و ویرانی بناهای تاریخی و مساجد است، چرا که می‌دانند وقتی مردم در این مساجد دور هم جمع می‌شوند، تصمیم‌گیری‌های آن ها علیه رژیم‌های سلطه است. بنابراین اگر می‌بینیم که ساختمان مساجد را تخریب می‌کنند و در رسانه‌ها و صحبت‌های شان آن ها را زیر سوال می‌برند، به این علت است که در این مساجد چنین تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود.
نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اگر ما به سال ۵۵ تا ۵٧ ایران اسلامی بازگردیم، زمانی که انقلاب شکل‌ گرفت و به اوج و پیروزی رسید، پایگاه‌های تجمع مردم همین مساجد بودند؛ بر این اساس مساجد در سراسر ایران دارای اهمیت بسیاری هستند.
موسوی لارگانی تأکید کرد: در برخی کشوهای غیر اسلامی که تعداد محدودی مسلمان در آن ها هست، اقدام به ایجاد مسجد می کنند و این مساجد، پایگاه مستضعفان و دردکشیده‌ها حتی غیرمسلمانان‌ می‌شود، به نحوی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند تا ظلمی که به آن ها شده را بیان کنند و راهکار را برای رفع آن ظلم و مبارزه با ظالم بیابند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد در کل دنیا دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند، عنوان کرد: ما باید سعی کنیم مساجدمان برای حضور مردم جذابیت داشته باشند و باید به تمیزی، زیبایی و به ویژه بهداشت و نظافت مساجد توجه شود تا مردم با آرامش حضور پیدا کنند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc