کد خبر : 18732
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1395 - 23:39

موسوی لارگانی مطرح کرد: حفظ انسجام جامعه اسلامی دلیل عدم تقابل حضرت علی (ع) با زمامداران حکومت

  نماینده مردم فلاورجان در مجلس، حفظ اتحاد و انسجام جامعه اسلامی و جلوگیری از آسیب دیدن دین مبین اسلام را دلیل عدم تقابل حضرت علی (ع) در مواجه با کسانی که زمام حکومت را به ایشان نداند دانست. سیدناصر موسوی لارگانی  ضمن گرامیداشت فرارسیدن عید غدیر، گفت: عید بزرگ غدیر خم به عنوان یکی

 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس، حفظ اتحاد و انسجام جامعه اسلامی و جلوگیری از آسیب دیدن دین مبین اسلام را دلیل عدم تقابل حضرت علی (ع) در مواجه با کسانی که زمام حکومت را به ایشان نداند دانست.
سیدناصر موسوی لارگانی  ضمن گرامیداشت فرارسیدن عید غدیر، گفت: عید بزرگ غدیر خم به عنوان یکی از ارزشمندترین اعیاد دین مبین اسلام تلقی شده و آثار پر برکتی برای مسلمانان در پی داشته است. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم در حجهالوداع از زیارت خانه خدا و همزمان با اواخر عمر پیامبر اکرم (ص) رخ داده است، اظهار کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز هجدهم ذیحجه به غدیر خم رسیدند، جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و آیه ۶۷ سوره مائده مبنی بر اینکه «یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس…» ای پیامبر! آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن، اگر انجام ندادی، رسالت او را ابلاغ نکردی و خداوند تو را از مردمان حفظ خواهد کرد.» را در مورد نصب حضرت علی (ع) خواند. وی با بیان اینکه تاریخ نویسان عنوان کرده‌اند جمعیتی بالغ بر بیش از ۱۲۰ هزار نفر شاهد واقعه غدیر خم بوده اند و کسی منکر اتفاقات رخ داده در غدیر خم نیست، ادامه داد: همه افرادی که در آن مکان حضور داشتند با حضرت علی (ع) بیعت کردند ولی حُبّ حکومت داری و ریاست کردن باعث شد عده‌ای، زمانی که حضرت علی (ع) به دنبال انجام امور دفن پیامبر گرامی اسلام بودند در مکانی جمع شده و به بهانه واهی تصمیم دیگری غیر از تصمیم حق گرفتند. موسوی لارگانی با یادآوری دلیل اینکه چرا حضرت علی (ع) در مقابل افراد زیاده خواه به تقابل نه ایستاد و اقدام به حکومت داری نکرد، افزود: با توجه به اینکه دین اسلام تازه شکل گرفته بود و به عبارتی نوپا تلقی میشد ایشان سعی کردند اتحاد و انسجام جامعه اسلامی را حفظ کنند و به همین دلیل حضرت علی (ع) برای احقاق حق حکومتداری فعالیتی نکردند تا دین مبین اسلام ضربه نخورد. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه افرادی که به واسطه حُبّ مقام و پست، نسبت به خلافت حضرت علی (ع) بی تفاوت بودند، اذعان داشتند که ایشان جانشین به حق رسول اکرم (ص) است./.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc