کد خبر : 19574
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 20:53

هفته تربیت بدنی فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و اثرات ورزش در زندگی فردی و اجتماعی

پیام حجه الاسلام موسوی لارگانی به مناسبت هفته تربیت بدنی باسمه تعالی هفته تربیت بدنی فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و اثرات ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و اشاعه فرهنگ ورزش و ترویج آن در جامعه بوده و ضرورت توجه مسئولین به فرهنگ سازی و نهادینه کردن ورزش را خاطر نشان می سازد. ورزش

پیام حجه الاسلام موسوی لارگانی به مناسبت هفته تربیت بدنی
باسمه تعالی%d9%85%d9%88%d8%b3%d9%88%db%8c-%d9%84%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c
هفته تربیت بدنی فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و اثرات ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و اشاعه فرهنگ ورزش و ترویج آن در جامعه بوده و ضرورت توجه مسئولین به فرهنگ سازی و نهادینه کردن ورزش را خاطر نشان می سازد.
ورزش در کشور ما سابقه دیرینه داشته و با هدف سلامتی ، شادابی ، آمادگی دفاعی و تربیت جوانان در عهد باستان بدان می پرداختند و مهارتهایی چون شکار ، سحرخیزی ، دوندگی ، تیراندازی و چابکی را مردم فرا می گرفتند .
در دین مبین اسلام نیز مکررا به سلامتی و حفظ بدن پرداخته شده است . پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : مومن نیرومند نزد خداوند بهتر و محبوبتر از مومن ضعیف است.
در عصر حاضر که عمدتا مردم به شهرنشینی روی آورده و کم تحرکی ، آلودگی ، استفاده از محصولات کشاورزی نوین و چربی ها از پیامدهای مخربی است که بر سلامت جسم و روان افراد اثرات سوء گذاشته است ، پرداختن به ورزش اهمیت مضاعف پیدا کرده است .
ضرورت دارد که مسئولین در جهت توسعه ورزشهای حرفه ای و همگانی به شرح ذیل عمل نمایند :
١- فراهم نمودن تسهیلات ، امکانات ، ورزشگاهها ، مربیان و آموزش بیش از پیش ورزشهای حرفه ای که امکان رشد و تربیت علاقمندان در رشته های ورزشی فراهم گردد و شاهد رشد و شکوفایی و افتخارآفرینی عزیزانمان باشیم .
٢- با توجه به اهمیت ورزش های همگانی و نقش آن در سلامت آحاد جامعه ، نسبت به فرهنگ سازی ، ترویج و نهادینه شدن آن همت گمارند . ورزش همگانی به دلایل کم هزینه و فراگیر بودن و مقدمه شناخت و آمادگی ورود افراد مستعد به ورزشهای حرفه ای از اهمیت وافر برخوردار است . پیاده روی ، راهپیمایی و کوهنوردی های همگانی و ورزش های بومی و محلی زمینه نشاط ، شادابی ، سلامتی و روحیه جمع گرایی را در بین شهروندان ترویج می نماید .
در نهایت از تلاشهای کلیه دست اندرکاران و مسئولین ، مربیان ، داوران ورزشکاران ، ورزش دوستانی که در این عرصه تلاش نموده و زمینه ساز سلامتی ، نشاط و شادابی مردم گشته و در میادین ورزشی بین المللی پرچم مقدس کشورمان را در اقصی نقاط دنیا به احتزاز در می آورند تشکر و آرزوی سلامت و بهروزی می نمایم .
سید ناصر موسوی لارگانی
نماینده مردم قهرمان پرور و ورزش دوست شهرستان فلاورجان و نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc