کد خبر : 20185
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 - 16:46

طرح کرامت یک طرح فرهنگی و اجتماعی است و برای اثرگذاری نیازمند زمان خواهد بود

سردار علی مؤیدی قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر   در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در شهرستان فلاورجان اظهار داشت: سلامت و امنیت ۲ موضوعی است که در دین اسلام بر آن تأکید شده و ما در اجرای طرح کرامت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر استان همدان  در

سردار علی مؤیدی قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر   در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در شهرستان فلاورجان اظهار داشت: سلامت و امنیت ۲ موضوعی است که در دین اسلام بر آن تأکید شده و ما در اجرای طرح کرامت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر استان همدان  در راستای این دو  هدف گام بر می‌داریم.photo_2016-11-08_16-38-44
وی با بیان اینکه تمامی کشورهای دنیا، تهدید مواد مخدر را جدی گرفته‌اند، افزود: بمب اتم، فقر و گرسنگی و اعتیاد ۳ تهدید اصلی جامعه جهانی است که کشورهای مختلف دنیا با جدیت در مسیر کاهش آسیب‌ها در این ۳ حوزه برنامه‌ریزی کرده‌اند.
ایشان در ادامه  بیان کرد: کسانی که قصد دارند در انتخابات یک کشور پیروز شوند حتماً برنامه‌ای برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر ارائه می‌دهند و پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در ابتدای کار خود برای کنترل ۲۰ میلیون معتاد در این کشور برنامه‌‌ای را ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته، ستاد مبارزه با مواد مخدر ۳ مرتبه در محضر رهبر انقلاب گزارش داده‌اند، گفت: ورود مقام معظم رهبری به موضوع آسیب‌های اجتماعی با اولویت موضوع مواد مخدر نشان دهنده اهمیت این موضوع دارد.
سردار مؤیدی اضافهکرد : تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور نیروهای ناتو در این کشور افزایش یافته و این مسأله بدون شک بر ایران تأثیرگذار است، همچنین اگر روند تولید مواد مخدر در افغانستان متوقف شود بازهم مواد مخدر صنعتی به راحتی تولید شده و در دسترس افراد قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر نگاه علمی و رویکرد اجتماعی داشت، گفت: این نوع نگاه و رویکرد تنها راه برون رفت از مشکلات اعتیاد و کاهش آسیب است. البته امیدوار هستیم که با اجرای طرح کرامت و با همت نیروی مقاومت بسیج برای کاهش آسیب ابتلا به مواد مخدر تلاش شود.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: در حوزه مواد مخدر شرایط خوبی نداریم و بخشی از این موضوع، توطئه استکبار جهانی است چراکه آنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر، موضوعی چند وجهی است، ادامه داد: همه دستگاه‌ها برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر به وظایف خود عمل کنند تا اجرای آزمایشی طرح کرامت در شهرستان فلاورجان به خوبی انجام شود. از سوی دیگر کشور نیازمند الگوی مناسبی از مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر است که اجرای صحیح طرح کرامت می‌تواند به ارائه الگو منجر شود.
سردار مؤیدی قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصوباتی در جلسه شب گذشته برای اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان در نظر گرفته شده که پس از ارائه به وزیر کشور تصویب و بودجه مورد نیاز تخصیص می‌یابد، همچنین طرح کرامت یک طرح فرهنگی و اجتماعی است و برای اثرگذاری نیازمند زمان خواهد بود.
وی با بیان اینکه لازم است تمایل به مصرف مواد مخدر در کشور کاهش یابد، تصریح کرد: مقابله با خرده‌فروشان و توزیع مواد مخدر کار ساده‌ای است اما کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر مهم که یک کار تربیتی محسوب می‌شود، دشوار است. همچنین محاسبه و اندازه گیری در حوزه اجتماعی و فرهنگی کار سخت و نیازمند زمان است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنوز بحث اعدام را مطرح می‌کنند اما جای سئوال دارد که چرا برخی از نمایندگان مجلس به موضوعاتی همچون عدم دسترسی برخی خانواده‌ها به آموزش و بسیاری از مشکلات ناشی از اعتیاد اشاره نکرده و بر برطرف کردن مشکلات تأکیدی ندارند.
وی گفت: حوزه دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری از جمله بخش‌هایی است که لازم است در حوزه فرهنگ سازی بیش از پیش به آن توجه شود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc