کد خبر : 21145
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 - 20:26

موسوی لارگانی: اطلس سیاسی، آمایش سرزمینی را تسهیل می کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس معتقد است تهیه اطلس سیاسی باعث شناسایی مناطقی می شود که مهاجرت بیشتری از آنها صورت می گیرد و می توان برای پیشگیری این مهاجرت ها برنامه ریزی کرد. سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، متولی تهیه اطلس سیاسی کشور را وزارت کشور دانست

نماینده مردم فلاورجان در مجلس معتقد است تهیه اطلس سیاسی باعث شناسایی مناطقی می شود که مهاجرت بیشتری از آنها صورت می گیرد و می توان برای پیشگیری این مهاجرت ها برنامه ریزی کرد.
سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، متولی تهیه اطلس سیاسی کشور را وزارت کشور دانست و گفت: تهیه اطلس سیاسی کشور که به معنای تعیین دقیق جغرافیای قومی، مذهبی و سیاسی بوده که از جمله مواردی است که در کشور مغفول مانده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مزایای تهیه اطلس سیاسی و نحوه کمک آن به دولت برای بهبود وضعیت کشور اشاره و بیان کرد: تهیه اطلس سیاسی در کنار کمک به سهولت آمایش سرزمینی می تواند به دولت کمک کند تا این موضوع که چه اقوام، گروه ها، مذاهب، طیف ها و جریانات در مناطق مختلف کشور قالب بوده و کثرت دارند را مورد شناسایی قرار دهد.
وی افزود: در بعضی نقاط کشور مهاجرت نمود بیشتری دارد اما چندان مورد توجه واقع نشده است که تهیه اطلس سیاسی می تواند برای شناسایی این مناطق و در نهایت کمک به دولت برای برنامه ریزی جهت جلوگیری از این مهاجرت ها مثمر ثمر باشد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون وزارت کشور تحرکی برای نگارش اطلس سیاسی نداشته است در حالی که اگر می خواهیم به سمت محرومیت زدایی برویم باید از ظرفیت قومیت های مختلف استفاده کنیم که یکی از راه های شناسایی دقیق این ظرفیت ها، تهیه اطلس سیاسی است./.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc