کد خبر : 21921
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 - 10:19

کلاس آموزشی سازه و تجهیزات گلخانه در جهاد کشاورزی فلاورجان برگزار شد

کلاس آموزشی سازه و تجهیزات گلخانه در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان تشکیل شد  در این کلاس آموزشی که با حضور مدرس آن مهندس  زاهدی تشکیل شد در باره مساحت گلخانه هایی که از نظر اقتصادی توجیه پذیر است صحبت شد . (گلخانه با مساحت ۵ جریب به بالا) . همچنین در

کلاس آموزشی سازه و تجهیزات گلخانه در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان تشکیل شدnews-95-10-22kelass
 در این کلاس آموزشی که با حضور مدرس آن مهندس  زاهدی تشکیل شد در باره مساحت گلخانه هایی که از نظر اقتصادی توجیه پذیر است صحبت شد . (گلخانه با مساحت ۵ جریب به بالا) . همچنین در باره تقسیم بندی گلخانه ها از نظر شکل ظاهری صحبت شد . که تقسیم بندی گلخانه ها از نظر شکل ظاهری شامل ۱- سقف شیروانی ۲- سقف قوسی ۳- سقف گنبدی ۴- سقف دندان اره ای . که در این زمینه با توجه به اقلیم هر منطقه ، سقف گلخانه انتخاب میشود .
سپس انواع و اقسام پوششها که شامل پلی اتیلنی سه لایه – پلی کربنات تک لایه یا دو جداره – پوشش شیشه ای-با افزودنی های ir یا uv . در زمینه حجم هوا و فضای گلخانه ها توضیح داده شد که ابعاد استاندارد گلخانه ها برای تآمین اکسیژن لازم برای گیاهان و بالا بردن عملکرد در واحد سطح به عرض استاندارد ۹ متر و ارتفاع حداقل ۴ متر میباشد .
همچنین در خصوص چگونگی گرم کردن گلخانه ها با انواع و اقسام دستگاهها توضیح داده شد که از بین دستگاههای گرمایشی که گرما را بطور یکنواخت در کل گلخانه توزیع میکند تنها گرمایش از کف و سقف با سیستم لوله کشی و با یک موتورخانه که سرویس دهی آن به راحتی انجام میشود امکان پذیر است .عیب این سیستم بالا بودن هزینه آن نسبت به بقیه سیستم ها میباشد . همچنین در خصوص آبیاری گلخانه ها توضیح داده شد که بهترین روش اجرای سیستم آبیاری قطره ای بصورت هوشمند میباشد ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc