کد خبر : 22026
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1395 - 20:02

اجرای طرح کرامت در فلاورجان و ملایر همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اجرای طرح «کرامت» با همکاری سازمان بسیج مستضعفان به صورت پایلوت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر استان‌های اصفهان و همدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد. سردار علی مویدی در حاشیه جلسه ستاد طرح کرامت که با حضور ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، استانداران استان‌های

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اجرای طرح «کرامت» با همکاری سازمان بسیج مستضعفان به صورت پایلوت در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر استان‌های اصفهان و همدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
سردار علی مویدی در حاشیه جلسه ستاد طرح کرامت که با حضور ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، استانداران استان‌های همدان و اصفهان و همچنین رییس بسیج مستضعفین و جمعی از مسوولان و فرماندهان بسیج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اعتیاد جزو اولین مولفه‌هایی است که می‌تواند در تولید جرایم اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: به همین جهت در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موامخدر با استفاده از تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف اجتماعی در راستای کاهش این بیماری خانمان‌سوز اقدام می‌شود و طرح کرامت نیز یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: طرح کرامت به عنوان پایلوت در دو استان مهم اصفهان و همدان در راستای اقدامات فوق‌العاده‌ای که در جهت منویات مقام معظم رهبری و رییس جمهور در زمینه مبارزه با موادمخدر انجام می‌شود، از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد و تاکنون بسترهای لازم و مطالعات کافی در این زمینه صورت گرفته است.
مویدی خاطرنشان کرد: امروز با حضور فرماندهان بسیج و استانداران همدان و اصفهان و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جلسه‌ای درخصوص اجرایی شدن این طرح برگزار شد و امیدواریم اجرای این طرح در این دو شرح منشاء خیر شده و در امر پیشگیری از اعتیاد که دارای پیوست‌های مختلف علمی، درمانی و… است، تاثیرگذار باشد.
وی همچنین عنوان کرد: سقف زمانی برای اجرای این طرح را تعیین نکرده‌ایم اما بدیهی است که این طرح بیش از یک سال باید در این دو حوزه فلاورجان و ملایر استمرار پیدا کند این در حالی است که در این استان‌ها شیوع‌شناسی و ارزیابی میدانی نیز انجام خواهد شد و در گام بعدی نیز این طرح در کل کشور توسعه خواهد یافت.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه ضمن امیدواری از آنکه این طرح می‌تواند سرآغاز و الگویی برای طرح‌های کاهش آسیب به ویژه اعتیاد باشد، گفت: در این طرح برنامه‌ای تحت عنوان توانمندسازی میان معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس در جهت پیشگیری از تمایل به اعتیاد در نظر گرفته شده است، این در حالی است که مساله درمان در این طرح پیگیری می‌شود.
مویدی افزود: برخورد با خرده‌فروشان، پاک‌سازی محلات، ساماندهی معتادان متجاهر و… نیز از سایر مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده‌اند تا جایی که می‌توان تمام ماموریت‌های مبارزه با موادمخدر را در طرح کرامت جای داد و به عنوان الگویی در سال‌های آتی در کشور در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در دستور قرار بگیرد.
منبع ایسنا،.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc