کد خبر : 23332
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1395 - 14:17

درب‌های حرمین امامین عسگریین(ع) مهمان فلاورجان شدند

ظهر امروز و در فضایی ملکوتی وهمزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) درب‌های حرمین شریفین امامین عسکریین(ع) مهمان شهرستان  فلاورجان شدند.   در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)درب‌های حرمین شریفین امامین عسکریین(ع)  در (سامرا) با استقبال با شکوه مردم وارد  شهرستان  شده و مورد استقبال عظیم عزاداران فاطمی ومردم ولایتی  قرار گرفت. ابعاد درب‌های

ظهر امروز و در فضایی ملکوتی وهمزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) درب‌های حرمین شریفین امامین عسکریین(ع) مهمان شهرستان  فلاورجان شدند.698899654
  در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)درب‌های حرمین شریفین امامین عسکریین(ع)  در (سامرا) با استقبال با شکوه مردم وارد  شهرستان  شده و مورد استقبال عظیم عزاداران فاطمی ومردم ولایتی  قرار گرفت.
ابعاد درب‌های حرمین شریفین امامین عسکریین(ع) یک متر و ۲۰ سانتی‌متر در ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متر است و حدود ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارند.
ساخت چهار درب  حرمین شریفین امامین عسکریین(ع) دو سال طول کشید که تلفیقی از هنر‌های قلم‌زنی برجسته، مینا کاری، گره چینی، معرق، نجاری و خوشنویسی است که ۵۰ نفر هنرمند چیره‌دست اصفهانی افتخار کار کردن روی این درب‌ها را داشتند.
9999999752000000000
این درب‌ها شامل ۵ قسمت مینا بوده که به نیت ۵ تن آل عبا است و آیاتی که برای نقش بستن بر روی درب‌ها انتخاب شده برگرفته از آیات مقدس قرآن کریم، اسماء‌الله و فرازهایی از زیارت جامعه کبیره است که با توجه به اینکه این زیارت منقول از امام هادی(ع) است و این درب‌ها هم به منظور نصب در حرم‌های امام هادی(ع) امام حسن عسگری(ع) و خانه امام زمان(عج) ساخته شده، سنخیت دارد.
 در قسمت بالایی هر لنگه درب یک صلوات نقش بسته است تا این صلوات‌ها همیشه در خانه امام زمان(عج) جاری باشد.

 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc