کد خبر : 23648
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 18:20

جشنواره ی سبزه و نهال نوروزی دردبستان بنت الهدی صدربرگزار گردید.

جشنواره ی سبزه و نهال نوروزی ، در سالن نمازخانه دبستان بنت الهدی صدرمدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان ، برگزار گردید. با حضور اولیا ءودانش آموزان وفرهنگیان و در راستای اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مواد دور ریز در سالن نمازخانه دبستان بنت الهدی صدرمدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان ، برگزار

جشنواره ی سبزه و نهال نوروزی ، در سالن نمازخانه دبستان بنت الهدی صدرمدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان ، برگزار گردید.
با حضور اولیا ءودانش آموزان وفرهنگیان و در راستای اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مواد دور ریز در سالن نمازخانه دبستان بنت الهدی صدرمدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان ، برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش فلاوجان با حضور در این جشنواره ، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی و برگزارکنندگان این حرکت زیبای فرهنگی و اقتصادی ، در جمع تعدادی ازمسئولین مدیریت ، فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیای شان ، در خصوص اهداف و ماهیت برگزاری این جشنواره ، اظهار داشت : وجود سبزه در سفره های هفت سین ما ایرانیان نماد و نشانه ی سبزی ، نشاط و خرمی است ، که از قدیم الایام نیز مرسوم بوده است . لیکن هر ساله هزاران تن گندم و دیگر مواد خوراکی با توجه به خشکسالی و کمبود آب که در حال حاضر کشور ما با آن مواجه است ، صرف سبز کردن سبزه های نوروزی می شود و به هدر می رود ، که اگر ما به جای دانه های خوراکی ، از دانه های غیرخوراکی که بعضا سبزه های زیباتری هم می توان با آن درست کرد و امروز ما در این نمایشگاه شاهد آن هستیم ، استفاده نماییم ، می توانیم به جای اینکه امروز وارد کننده گندم و دیگر اقلام خوراکی باشیم ، نه تنها نیاز خودمان را تامین کنیم که صادر کننده ی آن نیز باشیم .
دکتر کمالی در خصوص گرامیداشت آیین های مختلف نوروز در کشورمان ، اظهار داشت : « کشور ما ، کشوری وسیع با اقوام و ادیان مختلف که با صلح و صفا کنار هم زندگی می کنند و با فرهنگ و تمدنی با قدمت ده هزارساله است که در طول یک سال آیین ها و اداب رسوم مختلف و متنوعی دارد و یکی از آنها مراسم چهارشنبه سوری می باشد .
وی با اشاره به حادثه ی اخیر و تاسف بار پلاسکو و حرکت مدارس در جهت آموزش دانش آموزان و اطلاع رسانی صحیح به آنها ، به حاضرین به ویژه دانش آموزان توصیه نمود به جای استفاده از مواد منفجره و خطرآفرین در این شب ، فلسفه ی آداب و رسوم گذشتگان و نیاکانمان را مطالعه و به آن عمل نمایند .
ایشان همچنین عید باستانی نوروز و حلول سال نو را به حاضرین تبریک گفت و افزود : امیدوارم سال جدید منشا خیر و برکت برای همه ی ملت ایران و به ویژه آموزش و پرورش باشد.
در پایان این جشنواره دکتر کمالی با هدف تشویق و ترغیب در جهت استفاده از هسته های مرکبات برای سبزه های نوروزی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مواد دور ریختنی اظهار داشت : ” به تمام سبزه های مرکبات جایزه داده خواهد شد . ایشان به بهترین سبزه ی حاضر در جشنواره سفر به مشهد مقدس اهدا نمود .
از دیگر برنامه های این جشنواره می توان به سرود بسیار زیبای دانش آموزان بنت الهدی صدر ،با عنوان ” من یه درختم ” اشاره نمود .
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc