کد خبر : 26167
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 10:44

بهترین عمل در شب قدر توبه نصوح است

به نقل از حوزه نیوز :یکی از بهترین اعمال در این شب های قدر، توبه است؛ توبه باید نصوح و حقیقی باشد؛ به گونه‌ای که انسان، دیگر گناهان گذشته خود را تکرار نکند. حجت الاسلام محمد قدوسی پیرامون فضیلت شب قدر عنوان کرد: این شب که طبق روایتی در یکی از شبهای سال مخفی شده

به نقل از حوزه نیوز :یکی از بهترین اعمال در این شب های قدر، توبه است؛ توبه باید نصوح و حقیقی باشد؛ به گونه‌ای که انسان، دیگر گناهان گذشته خود را تکرار نکند.
حجت الاسلام محمد قدوسی پیرامون فضیلت شب قدر عنوان کرد: این شب که طبق روایتی در یکی از شبهای سال مخفی شده و به احتمال زیاد یکی از شبهای ۱۹، ۲۱ و ۲۳ است، سرنوشت یک سال انسان در آن رقم می خورد و این تقدیر به عملکرد انسان برمی گردد.
وی با بیان اینکه هرچه انسان در طول سال و به‌خصوص این شبها با عمل پسندیده خود را به خدا نزدیکتر کند، سرنوشت بهتری نصیبش خواهد شد، تصریح کرد: مهم‌ترین شرط دستیابی به سعادت ابدی پاک شدن از آلودگی‌های نفسانی و دنیایی است که اگر چنین شد انسان می تواند خود را به ولی الله اعظم آقا امام زمان(عج) نزدیک کند و ایشان با دستان مبارک پرونده ما را مهر و امضا می کنند.
امام جمعه فلاورجان با اشاره به این مهم که هیچ انسانی نمی‌داند چه زمانی پایان عمرش رقم می خورد، یادآور شد: باید بدانیم که ممکن است شب قدر امسال آخرین شب قدری باشد که ما آنرا درک می‌کنیم؛ براین اساس شایسته است آنرا به بهترین نحو درک و از آن بیشترین بهره را برخوردار شویم.
وی با تاکید بر ضرورت انجام همه اعمال در شب های قدر، تصریح کرد: فضیلت هر عمل در این شب های معادل هزار ماه است و خداوند منان در سوره تحریم آیه ۸ به بندگانش می فرماید،« یااَیهَا الذینَ آمَنُوا تُوبَوا اِلَی اللّهِ تَوْبَهً نصوحاً عَسَی رَبُّکمْ اَنْ یکفِّرَ عَنْکمْ سَیئاتِکمْ»(ای کسانی که ایمان آوردید، به سوی خداتوبه کنید، توبه ای نصوح، امید است پروردگارتان گناهانتان را ببخش)
حجت الاسلام قدوسی در پایان خاطرنشان ساخت:‌ یکی از بهترین اعمال در این شب های قدر، توبه است؛ توبه باید نصوح و حقیقی باشد؛ به گونه‌ای که انسان، دیگر گناهان گذشته خود را تکرار نکند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc