کد خبر : 31869
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 10:10

در نماز جمعه بخش قهدریجان:

تنها راه‌حل مشکلات کشور، تأکید بر داشته‌های خود و استحکام درونی قدرت است

نماینده بسیج دانشجویی استان اصفهان : تنها راه‌حل مشکلات کشور، تأکید بر داشته‌های خود و استحکام درونی قدرت است که نخستین گام آن تقویت روحیه و تفکر انقلابی و زمینه‌سازی برای بسط و گسترش آن در ارکان مدیران کشور می‌باشد.

محسن توکلی نمایند بسیج دانشجویی استان اصفهان در  سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بخش قهدریجان اذعان داشت: انقلابی گری و تفکر انقلابی را می‌توان یکی از مهم‌ترین  در سال‌های  گذشته دانست.
وی ادامه داد: رهبری  در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ، مجدداً بر این موضوع تکیه کرده و فرمودند: «روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه‌های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است که این خود ترسیم نقشه راه برای حل مشکلات کشور بوده  تا مسئولان نیز  درس عملی استکبارستیزی را با روش حفظ روحیه و تفکر انقلابی و نقش این ‌راه در جهت مقابله با مشکلات کنونی و آینده کشورشان از رهبر خویش فراگیرند.
این فعال دانشجویی بیان  کرد : رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به دو خطایی که امروز توسط دستگاه‌های استکباری به میدان‌داری آمریکا و در داخل از سوی عوامل وابسته به مراکز جاسوسی و سیاسی غرب،  اشاره‌کرده و در توصیف آن دو خطا فرمودند: «یکی این‌که این‌جور تبلیغ می‌کنند که امام فرمود؛ هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بزنید، از سر تعصّب و غرور است، یعنی منطقی پشت سرش نیست؛ می‌خواهند بگویند جوان‌های ما، انقلابیون ما، مردم ما، مسؤولین ما، که سینه سپر می‌کنند و در مقابل آمریکا می‌ایستند و نسبت به توطئه‌های او افشاگری می‌کنند، مردمان متعصّبی‌اند؛ کارشان از روی حمیّت جاهلی و از روی تعصّب است؛ این در حالی‌ است ‌که درست ۱۸۰ درجه قضیّه عکس بوده و  این‌که امام فرمود؛ هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بزنید، پشتش یک منطق محکم وجود دارد.
توکلی در تبیین فرمایش رهبری افزود: خطای دوّم؛ فکر غلط و خطایی که از اوّلی خطرناک‌تر است، این است که اگر ما با آمریکا سازش کنیم، مشکلات کشورمان حل خواهد شد که این حرف دروغ بوده و  فریب است چراکه سازش با آمریکا مشکلات کشور را به‌هیچ‌وجه حل نمی‌کند.
وی اذعان داشت:  با توجه به وضعیت پسا برجام و روی کار آمدن مجدد جمهوری‌خواهان آمریکا، تنها راه‌حل مشکلات کشور، تأکید بر داشته‌های خود و استحکام درونی قدرت است که نخستین گام آن تقویت روحیه و تفکر انقلابی و زمینه‌سازی برای بسط و گسترش آن در ارکان مدیران کشور می‌باشد.
این فعال دانشجویی در تبیین روحیه انقلابی از منظر رهبری تصریح کرد: روحیه انقلابی از منظر مقام معظم رهبری دارای همه خصلت‌هایی است که برای حل مشکلات کنونی و آینده کشور لازم به نظر می‌رسد. انسان انقلابی  شجاعت دارد، اهل اقدام است، اهل عمل است، ابتکار می‌ورزد، بن‌بست ‌شکنی می‌کند،گره‌گشایی می‌کند؛ از چیزی نمی‌ترسد، به آینده امیدوار است، و به امید خدا به سمت آینده‌ی روشن حرکت می‌کند.
وی با اشاره به انتظارات رهبری در خصوص روحیه و عمل انقلابی‏ افزود: ایشان به‌عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی از مردم و مسئولان توقع دارند که توکل بر خدا داشته ، اعتماد به درون که  لازمه تحقق استقلال کشور است را فراموش نکرده چراکه  اگر روحیه اعتماد به توانمندی‏‌های داخلی در مسؤولین وجود نداشته باشد، ظرفیت‏های داخلی از بین می‏‌رود و زمینه نفوذ برای بیگانگان فراهم می‏‌شود.
نماینده بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: شجاعت اقدام و عمل یکی دیگر از شاخصه‌هایی  است که باید مدنظر باشد چراکه  بسیار پیش می‌‏آید که مسؤولین بر صحیح و درست بودن اقدامی یقین دارند ولی ترس از سختی کار و یا هزینه‏‌های فردی مانع از اقدام و عمل آن‏ها می‏‌شود و  تفکر انقلابی در مسئولین  یعنی این‏که اگر به حقانیت راه خود یقین پیدا کردیم  با توکل بر خدا اقدام کنیم نه این‏که ترس از هزینه‏‌های سیاسی تو را از انجام کار صحیح وادارد.
وی افزود: بصیرت شاخصه دیگر است که فرد انقلابی احتیاج دارد و  یکی از ویژگی‏‌های مهم یک انقلابی بصیرت داشتن است، و  تفکر انقلابی به دنبال راه‏های جدید برای برون‏‌رفت از بحران‏ها و مشکلات است چراکه  تفکر انقلابی با مشخصه‌‏های ذکرشده و با شاخصه ابتکار ورزی هم توانست رزمندگان اسلام را در یک جنگ تحمیلی و نابرابر پیروز گرداند.
این فعال دانشجویی افزود: امروز نیز جامعه ما نیازمند ابتکار و خلاقیت بوده که  این ضرورت در حوزه اقتصاد و مدیریت بیشتر به چشم می‏‏‌آید و  انتظار می‏‌رود دولت زمینه بروز و رشد استعدادها و خلاقیت‏ها را بیش‌ازپیش فراهم کند و  چنین اقدامی می‏‌تواند مولد ابتکارات برای برون‏‌رفت از بحران‏ها باشد.
توکلی در ادامه با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه به‌عنوان یکی از  نیازهای اصلی   امروز جامعه بیان کرد: با شکل‌گیری نخستین هسته‌های انقلاب اسلامی، زیباترین صفحات دفتر تاریخ آن با مجاهدت و مقاومت روحانیون و دانشگاهیان دوشادوش و هم پای یکدیگر شکل گرفت، وحدت مبارکی که ثمره‌اش چشیدن طعم گوارای پیروزی و برقراری حاکمیت اسلامی در جامعه‌ی ایران بود..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc